۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۶۵۸۵۸۸
مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیا سنندج:

ائمه جماعات با نوآوری زمینه جذب حداکثری به مساجد را فراهم آورند

ائمه جماعات با نوآوری زمینه جذب حداکثری به مساجد را فراهم آورند
مدیر مدرسه سفیران هدایت خاتم الانبیا (ص) سنندج گفت: باید روحانیان و ائمه جماعات با نوآوری بتوانند زمینه جذب حداکثری به مساجد را فراهم آورند.

حجت الاسلام سیدمحمد نبوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، عنوان کرد: یکی از ابعاد بسیار مهم در زمینه فعالیت حوزویان بحث تبلیغ است.

مدیر مدرسه علمیه سفیران خاتم الانبیا (ص) سنندج افزود: طلاب در دوران تحصیل باید با روش های تبلیغ و جذب مخاطب به خوبی آشنا شوند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: البته در کنار آموختن روش های تبلیغ باید دیگر موضوعات دینی و حوزوی نیز به طلاب آموخته شود.

حجت الاسلام نبوی ادامه داد: بی شک طلابی که در آینده به عنوان مُبلغ وارد جامعه می شوند با انواع و اقسام پرسش ها و شبهات دینی و عقیدتی روبرو می شوند، از این رو طلبه و روحانی باید به میزانی با علوم دینی آشنایی و بر این علوم تسلط داشته باشد که در پاسخگویی درست به این سؤالات مستأصل نشود.

مدیر مدرسه علمیه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: همچنین طلاب باید حضوری مستمر در کانون های مذهبی و دینی همانند مساجد داشته باشند و به گونه ای در این اماکن مقدس کار کنند که زمینه جذب حداکثری جوانان و نوجوانان مهیا شود.

وی تصریح کرد: البته باید این مهم را گوشزد کرد که مسجد تنها مکان عبادت نیست، بلکه مسجد مکانی برای انجام کارهای فرهنگی، دینی، هنری و... می باشد و این مکان بهترین جایگاه هم برای انجام و ادای فرایض دینی و هم برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است.

حجت الاسلام نبوی با اشاره به اینکه مسجد مامن و مأوای مسلمان است، اظهار داشت: باید روحانیون و ائمه جماعت با نوآوری بتوانند زمینه جذب حداکثری به مساجد را فراهم آورند و این امر هرگز محقق نمی گردد مگر با تلاش جهادی روحانی مستقر در مسجد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج افزود: با توجه به مطالب فوق، روحانیون و طلاب می توانند نقش بسیار حساسی در جامعه داشته باشند و به عنوان اهرمی برای جلوگیری از نفوذ عقاید ضددینی و اسلامی حضوری دائم در بین مردم داشته باشند.

این استاد حوزه علمیه کردستان عنوان داشت: از این رو همیشه اساتید به طلاب مشغول به تحصیل در مدارس علمیه تاکید می کنند که هرگز به مطالعه کتب درسی اکتفا نکنند و دیگر کتب بزرگان و علمای دین را نیز برای کسب علم و تجربه بیشتر مطالعه کنند./1401/ت210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
چون هوا گرمه و کولر عامل انتشار ویروسه فقط در فضای بازو خیابان‌های جلوی مساجد و تکایا
0
0