۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۶۵۸۵۹۰
مدیر حوزه علمیه هرمزگان مطرح کرد؛

تحول خواهی؛ شاخصه اصلی حوزه انقلابی

تحول خواهی؛ شاخصه اصلی حوزه انقلابی
حجت الاسلام حقیقی گفت: حوزه انقلابی باید در راستای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب قدم بردارد و زمان شناسی لازمه حوزه انقلابی است.

حجت الاسلام حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: حوزه انقلابی آن حوزه ای است که در راستای اهداف نظام و انقلاب اسلامی قدم بردارد و پیشرفت و اعتلای آن را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد.

وی تحول خواهی را شاخصه اصلی حوزه  انقلابی دانست و افزود: حوزه علمیه باید به روز باشد و نیازهای روز جامعه را بشناسد؛ این نیازشناسی کمک می کند تا حوزه دربرابر شبهات پاسخگو باشد و حرف برای گفتن داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان حوزه و انقلاب را دو حقیقت درهم تنیده دانست و اظهار داشت: حوزه را نمی شود از انقلاب جدا دانست بنابراین باید پویایی و حرکت روبه جلوی خود را حفظ کند چرا که تقویت و پویایی حوزه پویایی و پیشرفت انقلاب را به دنبال دارد؛ البته عکس این مسأله هم صادق است و  پیشرفت و پویایی انقلاب به اعتلای حوزه کمک خواهد کرد.

وی  با اشاره به بصیرت و دوری از تعصب به عنوان بارزه های طلبه انقلابی بیان کرد: تعصب کورکورانه کمکی به اسلام و انقلاب نمی کند و طلبه باید با بصیرت و علمیت لازم با مسائل برخورد کند، حرف مردم را بشنود و نسبت به شبهات آنان پاسخگو باشد.

حجت الاسلام حقیقی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم انقلابی ماندن حوزه، گفت: در صورتی که حوزه انقلابی نماند جایگاه خود را از دست خواهد داد و از رشد و پیشرفت باز می ماند، چرا که حیات حوزه به حیات انقلاب گره خورده است و با آن شناخته می شود.

وی آسیب بزرگ در عرصه تبلیغ را فاصله گرفتن از سلوک علمای گذشته دانست و اظهار داشت: علم و اخلاق دو ویژگی بارز علمای بزرگی چون امام خمینی (ره) بود و دوری ما از شیوه و روش علمای گذشته مانع از نفوذ سخن و کار تبلیغی ما خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان در پایان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت جوانان، افزود: بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور طلاب بصیر و جهادی در عرصه های مختلف انقلاب هستیم./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
علمدار حوزه انقلابی رهبر معظم انقلاب است و فرمایشات ایشان خطوط حرکت را مشخص می‌کند.
0
0