۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۶۵۸۴۸۶
آسیب شناسی مشکلات عرصه تبلیغ (۱۷)؛

رشد کمی و افت کیفی فعالیت نهادهای تبلیغی

رشد کمی و افت کیفی فعالیت نهادهای تبلیغی
مدیر حوزه علمیه هرمزگان با بیان این‌که مسؤولان دست از شعار بردارند و از مبلغان حمایت کنند، گفت: طی سال های اخیر شاهد رشد کمی و افت کیفی فعالیت نهادهای تبلیغی بوده ایم.

حجت الاسام نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به وجود نهادهای متعدد فرهنگی و تبلیغی، اظهار داشت: متأسفانه طی سالهای اخیر شاهد رشد کمی و افت کیفی فعالیت ارگان های تبلیغی بوده ایم و اکنون با نهادهایی روبرو هستیم که هرکدام مشی خود را دارند و در عین تعدد از بازدهی اندکی برخوردارند.

وی عدم پاسخگویی نهادهای مسؤول را نتیجه مستقیم پراکندگی دستگاه های فرهنگی و تبلیغی دانست و افزود: تا زمانی که مدیریت واحدی شکل نگیرد و نهادها به صورت جزیره ای عمل کنند، وضع به همین منوال خواهد بود، چرا که نهاد ها می توانند با فرافکنی و متهم کردن نهادهای موازی از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنند.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با تاکید بر لزوم حمایت از حوزه بیان داشت: راهکار برون رفت از وضع موجود سپردن امر مهم فرهنگ و تبلیغ به ارگانی شایسته به نام حوزه علمیه است؛ چرا که حوزه در این کار خطیر از اهلیت لازم برخوردار است و اگر قرار بر فعالیت دیگر نهادهاست، باید تحت فرمان حوزه علمیه به وظایف محوله خود جامه عمل بپوشانند.

حجت الاسلام حقیقی در ادامه با اشاره به فعالیت طلاب جهادی در ایام شیوع بیماری کرونا گفت: حضور طلاب در بیمارستان ها در روزهایی که مردم ما با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند، دریچه ای نو در عرصه کار فرهنگی، تبلیغی به روی مبلغان گشوده است و این بیانگر لزوم حضور حداکثری طلاب در بین اقشار مختلف و ارائه کار تبلیغی در قالب های جدید است.

وی با اشاره به کمرنگ شدن حضور طلاب در بین مردم اظهار داشت: گرچه تبلیغ چهره به چهره هنوز هم مؤثرترین روش تبلیغی است اما در عین حال نباید از امکانات جدید غافل شویم چرا که می توانیم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی،  شبکه های اجتماعی، تلویزیون های اینترنتی و...  از طرفی بتوانیم در جهت دهی مشی فرهنگی جامعه تاثیرگذار باشیم و از طرف دیگر به فضای ذهنی عامه مردم نزدیک شویم.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با اشاره به عدم باور مسؤولان به تبلیغ افزود: مسؤولان همواره شعار حمایت از تبلیغ را سر می دهند اما در عمل حمایت چندانی از این امر نمی کنند؛ بنابراین اولین مشکل بر سر راه تبلیغ نبود باور به تبلیغ و اهمیت آن است و اینکه تبلیغ در اولویت نهادهای ذیربط قرار ندارد به همین مسأله برمی گردد.

وی در پایان با اشاره به مشکلات معیشتی مبلغان گفت: مسؤولان دست از شعار بردارند و به حمایت واقعی از مبلغان اقدام کنند؛ چرا مبلغان در اوضاع کنونی که بر اقتصاد و معیشت جامعه حاکم است با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و این می تواند بر کیفیت کار تبلیغ تأثیر منفی بگذارد./1399/ت302/ب1

ارسال نظرات