۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۵۸۸۸۱
نماینده ولی فقیه در کاشان:

از همه ظرفیت های نماز جمعه استفاده نشده است

از همه ظرفیت های نماز جمعه استفاده نشده است
آیت الله نمازی با ابراز تأسف از اینکه نتوانسته ایم از ظرفیت نماز جمعه آنگونه که باید و شاید حُسن استفاده را داشته باشیم، گفت: جمعه برای همه مشکلات جامعه تدبیر دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی صبح امروز در دیدار اعضای شورای سیاستگذاری نماز جمعه کاشان، با تقدیر از خدمات ستاد نماز جمعه کاشان و تلاش این ستاد برای احیای سنت و فریضه بزرگ الهی نماز جمعه، گفت: یکی از مواهب آسمانی خداوند به امت پیامبراکرم (ص) تشریع نماز جمعه است.

وی افزود: اگر این هنر را داشته باشیم که از همه ظرفیت‌های نماز جمعه استفاده کنیم ۹۰ درصد مشکلات ملی و مردمی از جمله مفاسد اقتصادی، اختلافات سیاسی، مسائل فرهنگی، مسائل داخلی و خارجی در کشور حل خواهد شد.

به گفته وی درون نماز جمعه ظرفیت‌هایی جاسازی شده است که اگر نماز جمعه به درستی اقامه شود هیچ مشکلی در جامعه نخواهیم داشت.

وی از وحدت بین امت اسلامی به عنوان نخستین دستاورد نماز جمعه نام برد و اضافه کرد: نماز جمعه مظهر وحدت امت اسلامی است و وحدت عامل اقتدارامت اسلامی است.

به گفته وی حضور در نماز جمعه و دیدار نمازگزاران جمعه با یکدیگر سبب انس و الفت و دوستی و برطرف شدن اختلافات و اطلاع و آگاهی از یکدیگر می‌شود.

نماینده ولی ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه نماز جمعه برای همه مشکلات جامعه تدبیر دارد اظهار داشت: خطیب جمعه در خطبه‌های نماز جمعه به مناسبت‌های مختلف افکار عمومی را هدایت می‌کند.

آیت الله نمازی در ادامه با ابراز تأسف از اینکه نتوانسته ایم از ظرفیت نماز جمعه آنگونه که باید و شاید حُسن استفاده را داشته باشیم، گفت: نماز جمعه ظرفیت‌هایی دارد که نتوانسته ایم از آن استفاده کنیم.

وی افزود: اگر جوانان در نماز‌های جمعه شرکت داشته باشند و با نصایح و مواعظ اخلاقی و تهدید‌های سیاسی و اجتماعی آشنا شوند نه تنها گرفتار معضلات و مفاسد اجتماع نخواهند شد، بلکه مرتکب گناه نخواهند شد، چرا که منشأ همه گناهان جهل است اما انسان آگاه و عالم مرتکب گناه نمی‌شود.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه شرکت جوانان، دانشجویان و دانش آموزان، زنان و مردان در نماز جمعه سبب انس و الفت و وحدت و صفا و صمیمیت و دوری از اختلافات خواهد شد، ابراز امیدواری کرد بتوانیم از ظرفیت بزرگ نماز جمعه که نصیب امت اسلامی شده است به درستی استفاده کنیم.

شایان ذکراست، صبح امروز اعضای شورای سیاستگذاری نماز جمعه کاشان به همراه خبرنگاران با حضور در گلزار شهدای دارالسلام کاشان و تجدید میثاق با شهدا با حضور بر مزار آیت الله سید مهدی یثربی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان ضمن قرائت فاتحه، یاد و خاطره این عالم بزرگ و نخستین امام جمعه کاشان را گرامی داشتند.

لازم به ذکر است، با حضور اعضای ستاد نمازجمعه کاشان، عملیات اجرایی ساماندهی مرکز فرهنگی و خیمه حسینی گلزار شهدای کاشان در آرامستان دارالسلام گلابچی آغاز شد، اجرای این طرح در زمینی با زیربنای ۴۰۰ مترمربع، ۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد که یک میلیارد ریال آن از سوی سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان تامین می‌شود./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات