۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۶۵۸۸۹۲
نماینده ولی فقیه در کردستان:

عملیات «مرصاد» نمونه‌ مشابه جنگ بدر در عصر حاضر بود

عملیات «مرصاد» نمونه‌ مشابه جنگ بدر در عصر حاضر بود
نماینده ولی فقیه در استان کردستان عملیات مرصاد را مظهر وحدت ملت ایران در برابر دشمنان دانست و گفت: عملیات مرصاد نمونه‌ مشابه جنگ بدر در عصر حاضر بود.

به گزارش خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی با زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدای 8 سال جنگ تحمیلی به ویژه شهدای عملیات مرصاد، اظهار کرد: عملیات مرصاد دارای ویژگی‌های خاصی است که بازگو کردن آن برای همه ملت ایران افتخار بوده و نشان از مقاومت و پایداری این ملت در برابر دشمنان است.

وی افزود: شرایطی که در آن روزهای آخر جنگ پیش آمده بود شرایط سختی بود، قطعنامه 598 شورای امنیت که مورد موافقت حضرت امام قرار گرفت دشمنان ما این را نشان از ضعف ملت ایران معرفی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: احساس دشمن این بود که ملت ایران از جنگ خسته شده و دیگر به جبهه نمی‌آیند و این شرایط را بهترین زمان برای عملیاتی کردن توطئه‌هایشان قلمداد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌‌شاهرودی گفت: صدام هم که دنبال موافقت ایران بود و خودش هم می‌خواست آتش‌بس صورت بگیرد اما منافقین را جلو انداخت، آنها هم چون تصور می‌کردند همه ملت ایران موافق این موضوع هستند همه نیروهای خود را جمع کردند و حدود 15 هزار نیرو را ساماندهی کردند.

نابود شدن 420 دستگاه تانک و نفربر دشمن

وی خاطرنشان کرد: دشمنان تجهیزات زیادی برای کمک به منافقین در اختیار صدام قرار دهده بودند که 120 دستگاه تانک و 400 دستگاه نفربر آنها در عملیات مرصاد از بین رفت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: بیش از 4 هزار و 700 نفر از عناصر ضدانقلاب در این عملیات کشته و زخمی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی یادآوری کرد: این نشان می‌دهد توطئه، توطئه‌ای بزرگی بود، حرکتی که دشمنان ما انجام دادند و از مرز خسروی وارد شدند کاملا برنامه‌ریزی شده بود.

وی اذعان داشت: اعلام کرده بودند که صدام در عرض یک هفته تهران را می‌گیرند و حکومت ایران را ساقط می‌کنند و تصوراتی این چنین که مسعود رجوی و هم پیمانانشان داشتند کاملا غلط از کار درآمد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: جنایت‌هایی که این گروهک در حمله اول صورت دادند واقعا وحشتناک بود اما با مقابله مردم و نیروهای سپاه و بسیج مواجه شد و با ورود ارتش و حضور شهید صیاد شیرازی دشمن شکست خورد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی با عنوان اینکه عملیات مرصاد مظهر وحدت ملت ایران بود، گفت: در این عملیات که به فرماندهی سپاه پاسداران و با پشتیبانی نیروی هوایی و هوانیروز ارتش و همکاری سپاه انجام گرفت پیروزی بزرگی را برای ملت ایران رقم زد.

وی اظهار کرد: عملیاتی که دشمن فروغ جاویدان نام نهاده بود محل نابودی خودشان شد و شکست تلخی را تجربه کردند.

عملیات مرصاد نمونه‌ای مشابه جنگ بدر در عصر حاضر بود

وی همچنین تصریح کرد: عملیات مرصاد نمونه‌ای مشابه جنگ بدر در عصر حاضر بود، سران دشمن که روی آنها حساب زیادی باز کرده بودند در این عملیات به درک واصل شدند و سازمانی که فکر می‌کردند بسیار قوی و تاثیرگذار است، از هم پاشید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ملت ایران در عملیات مرصاد ضربه سختی را به منافقین وارد کرد و تهدید گروه منافقین را برای همیشه از بین برد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی با گرامیداشت یاد و خاطر 304 شهید عملیات مرصاد و یاد خاطر امام راحل که فرماندهی کل قوا را در آن زمان برعهده داشت، گفت: از خداوند متعال آرزوی سلامتی را برای رهبر عزیزمان می‌خواهیم و امیدواریم که اقتدار و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره حفظ شود.

وی اظهار کرد: دشمنانی فکر می‌کردند پذیرش قطعنامه 598 بخاطر ضعیف شدن ملت ایران است، اما عملیات مرصاد نشان داد مردم ایران ملتی همیشه در صحنه و قوی هستند و دشمنان هرگز نمی‌توانند علیه این کشور کاری انجام دهد./1401/د102/ب1

منبع: فارس
ارسال نظرات