۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۶۵۸۸۵۶
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

مسجد مکان رشد معنوی، دینی و علمی مسلمانان است/ لزوم تنوع فعالیت های مساجد

مسجد مکان رشد معنوی، دینی و علمی مسلمانان است/ لزوم تنوع فعالیت های مساجد
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسجد تنها محل نماز خواندن یا برگزاری مراسم عزا و تحریم نیست، بلکه مسجد مکان رشد معنوی، دینی و علمی هر مسلمان است.

ماموستا فایق رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، با اشاره به پنجم مردادماه، سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در دین اسلام مسجد یکی از مهمترین و اصلی ترین پایگاه های معنوی و سیاسی در بین مسلمین است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: تلاش در ارتقای کمی و کیفی مساجد و نیز پربارتر برگزار کردن نمازهای جمعه باید از اولویت های ائمه جمعه و نهادهای فرهنگی کشور باشد.

این عالم برجسته اهل سنت ادامه داد: امروز مساجد بهترین سنگر در مقابل تهاجم و هجمه فرهنگی و عقیدتی دشمنان هستند، بنابراین باید از ظرفیت های مجلس در مقابل این جنگ نرم دشمنان بهترین استفاده را ببریم.

ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امیدواریم که نهادهای فرهنگی فارغ از هرگونه دغدغه ای و یا جناح بندی سیاسی، کارکرد مساجد را پربار کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد باید یکی از اولویت های کار فرهنگی در کشور باشد، بیان کرد: آشنایی و انس جوانان و نوجوانان با مراکز دینی همانند مساجد، از کارهای مهم ائمه جمعه می باشد، لذا ائمه جمعه همواره سعی کنند که در جذب این نسل به مساجد کوشا باشند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از مشکلاتی که امروز در برخی از مساجد می بینیم، محدود شدن فعالیت های آنهاست. مسجد به جز یک مکان مذهبی، یک مکان فرهنگی است که می تواند فعالیت های بسیاری در آن به اجرا گذاشت، لذا ائمه جمعه باید اجازه ندهند این فرصت مناسبت از دست برود.

ماموستا رستمی تاکید کرد: حضور و انس جوان و نوجوان با مسجد، نماز جمعه و دیگر اماکن مقدس به مانند بیمه ای مستحکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان دین و حامیان تفرقه است.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود افزود: امیدواریم که در دوران پساکرونا شاهد حضور بیشتر مردم در مساجد و نماز جماعت و جمعه باشیم، امام رسیدن به این هدف نیازمند همکاری ائمه جمعه و متولیان فرهنگی است./1401/ت310/ب1

ارسال نظرات