۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۵۸۹۰۰
مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار:

دولت پاسخگوی وضعیت موجود باشد

دولت پاسخگوی وضعیت موجود باشد
مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: دولت بیشترین تلاش خود را بر روی مسائل خارجی گذاشته که همین امر سبب شده است که مسائل داخلی کشور علنا به دست فراموشی سپرده شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و فعالان فرهنگی عنوان کرد: یکی از اولین وظایف دولت ها، تامین حداقل معیشت مردم است، بنابراین هر دولتی از هر جناحی که روی کار می آید موظف است که نیازهای ابتدایی جامعه را تامین کند.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار در ادامه با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در حوزه اقتصاد، بیان داشت: در چند ماه اخیر به شدت شاهد نوسانات بسیار زیادی در بخش اقتصاد بوده ایم که در این آشفته بازار اقشار ضعیف بیشترین صدمات را تجربه کرده و می کنند.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: در حال حاضر مرکز آمار ارقامی از خط فقر در ایران منتشر می کند که با توجه به وضعیت کنونی، بیشتر مردم زیر این خط قرار دارند، بنابراین دولت باید به صورت شفاف پاسخگوی این وضعیت باشد.

حجت الاسلام محمودی با اشاره به اینکه اسلام به شدت با فقر و تنگدستی مخالف است، افزود: وضعیتی که اکنون توسط اهمال و بی تفاوتی برخی از دولتمردان به وجود آمده است، به هیچ وجه در شان نظام اسلامی نیست، از این رو دولت باید تمام توان خود را برای سامان بخشیدن به اقتصاد به کار ببرد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: مشکل دیگر این است که مسایل اقتصادی و معیشتی وقتی که در جامعه نهادینه شوند، به دنبال آن ناهنجاری های مختلفی خواهد آمد، از این رو تضعیف معنویات، فرهنگ و... معلول مشکلات اقتصادی است.

این استاد حوزوی ادامه داد: متاسفانه دولت یازدهم و دولت کنونی بیشترین تلاش و انرژی خود را بر روی مسایل خارجی گذاشته اند که همین امر باعث شده است که مسایل داخلی کشور علنا به دست فراموشی سپرده شوند و مهمتر اینکه در بحث خارجی باید اذعان کرد که دولت دستاورد خاصی نداشته است.

حجت الاسلام محمودی افزود: مسؤولان و دولتمردان باید نخست وضعیت داخلی کشور را رصد و اصلاح می کردند و بعدا وارد مقوله سیاست خارجی می شدند، ولی شاهد عکس این واقعیت هستیم.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: بی شک تداوم مشکلات اقتصادی می تواند در بلندمدت تاثیرات منفی خود در حوزه اجتماعی را بر جای بگذارد که اعتیاد، طلاق، بالا رفتن سن ازدواج، بزهکاری و... برخی از این خروجی های نابسامانی اقتصادی است./1401/پ210/ب1

ارسال نظرات