۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۶۵۹۰۳۴
مدیر حوزه علمیه قزوین:

باید در مسائل سیاسی، شایسته سالاری و رعایت اخلاق را در نظر بگیریم

باید در مسائل سیاسی، شایسته سالاری و رعایت اخلاق را در نظر بگیریم
مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: باید در مسائل سیاسی، شایسته سالاری و رعایت اخلاق رادر نظر بگیریم که در روحیه نمایندگانی در این دوره مورد اعتماد مردم قرار گرفته اند، وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام محمدتقی سبحانی نیا مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در دیدار مهندس لطف الله سیاهکالی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، گفت: باید یک کانال ارتباطی بین نمایندگان مجلس و حوزه علمیه ایجاد شود و علاوه بر نشست با اساتید و طلاب به صورت دوره ای، به صورت فصلی یا شش ماه یک بار در نشست هایی نقطه نظرات اساتید و مدیران حوزه مطرح گردد.

وی رعایت اخلاق و شایسته سالاری را در بحث های سیاسی مهم دانست و افزود: باید در مسائل سیاسی، شایسته سالاری و رعایت اخلاق را در نظر بگیریم که الحمدالله این روحیه در آقای سیاهکالی و نمایندگان گرامی که در این دوره مورد اعتماد مردم قرار گرفته اند، وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به سابقه درخشان حوزه علمیه قزوین، بیان کرد: آثار تاریخی و علمای مطرح حوزه علمیه قزوین در گذشته گواه این است که حوزه قزوین دارای تاریخ و پیشینه قوی در کشور است، ولی متأسفانه از گذشته خود فاصله گرفته است.

وی ادامه داد: امروز حوزه علمیه از نظر زیرساخت و از نظر کمی و کیفی در کشور جایگاه مناسبی ندارد بنابراین اقتضاء می کند به این امر توجه ویژه ای شود.

حجت الاسلام سبحانی نیا  تصریح کرد: می توان از مزایای نسبی که در قزوین وجود دارد استفاده کرد و حوزه قزوین را با یک برنامه ریزی دقیق در پنج سال آینده به  یک حوزه علمیه درخشان مبدل کرد. 

مدیر حوزه علمیه قزوین در پایان با بیان اینکه مدارس علمیه با توجه به توسعه قزوین، در مناطق جدید ساخته نشده اند و این موضوع آسیب زا است، تصریح کرد: می توان با کمک خیرین و  حمایت مسئولان، در شمال شهر قزوین مدارس علمیه جدید تأسیس و این معضل را برطرف کرد که انجام این مهم می تواند در افزایش کمی و کیفی  برنامه های مدارس علمیه استان تأثیرگذار باشد. 

در ادامه این دیدار مهندس لطف الله سیاهکالی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: در انتخابات مجلس، شورای ائتلافی نیروهای انقلاب توانست بین نیروهای انقلابی وحدتی ایجاد کند که اگر این وحدت نبود مجلس فعلی شکل نمی گرفت.

وی، انتخابات سال ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و شوراهای شهر را مکمل انتخابات مجلس دانست و افزود: وحدت رویه در نیروهای انقلابی می تواند منجر به تشکیل دولت قوی در عرصه اجراء و شورای شهر قوی شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رهبرمعظم انقلاب مجلس یازدهم را مجلس امید و انتظار معرفی کردند، عنوان کرد: مجلس شیوه ای را انتخاب کرده که مورد تأیید رهبری است.

وی ادامه داد: دو هفته است که کمیسیون های مجلس کار خود را آغاز کرده اند و طی هفته آینده فعالیت های خود را به مجلس رائه خواهند داد.

سیاهکالی با اشاره به اینکه ساختار اداری مجلس از صحن‌محوری به کمیسیون‌محوری تغییر کرده است، تصریح کرد: صحن زمانی معنا دارد که در کمیسیون بررسی های لازم صورت گرفته باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با ارائه توضیحاتی درباره قرارداد ۲۵ ساله بین ایران و چین، بیان کرد: این قرارداد در سطح سوم همکاری های چین و ایران صورت خواهد گرفت، البته در حال حاضر هیچ توافقی بین دو کشور در مورد متن قرارداد حاصل نشده و اگر توافقی حاصل شود برای بررسی به مجلس ارائه می شود و بعد از تصویب به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی در پایان گفت: در بازدیدی که سال گذشته از حوزه علمیه داشتم الحمدلله حوزه علمیه قزوین در حال حاضر وضعیت خوبی دارد./955/د102/ف

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات