۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۶۵۸۸۵۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

هنر و رسانه دو ابزار اثر گذار در جهان معاصر هستند

هنر و رسانه دو ابزار اثر گذار در جهان معاصر هستند
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت:هنر و رسانه دو ابزار اثر گذار در جهان هستند و با توجه به کانون‌های دینی می‌توان با ابزار هنر این ظرفیت‌ها را به فعلیت بیشتری رساند.

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، جت‌الاسلام محمد جواد زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در دیدار با رئیس و کارشناسان حوزه هنری قزوین بر اهمیت کار هنری در مساجد و نشر ارزش‌های دینی تاکید کرد و گفت: هنر و رسانه دو ابزار اثر گذار در جهان معاصر هستند و با توجه به ظرفیت بالقوه ی هیئت‌های مذهبی، مساجد و دیگر کانون‌های دینی می‌توان با ابزار هنر این ظرفیت‌ها را به فعلیت بیشتری رساند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که هر اتفاق بیافتد همه دستگاه‌های فرهنگی همچون حوزه هنری، سازمان تبلیغات و غیره در کنار هم باشند و در آن مشارکت کنند تا بتوانیم این برنامه‌ها را از تکرار مصون داشته و نوآوری و خلاقیت و ایده‌های جدیدتری را در اجرای آنها پیاده کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: می‌توان چند شاخص و قالب را در استان قزوین در موضوعات مختلف فرهنگی تعریف کرد که از اهمیت بیشتری برخوردار است تا سپس بر اساس آن بتوانیم اولویت‌ها را احصا کرده و قالب‌های برنامه‌هایی تأثیر گذار ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام زهرایی تاکید کرد: باید نقش هر یک دستگاه را به صورت ویژه تعریف کنیم در اجرای برنامه‌های فرهنگی با یکدیگر هم افزایی بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم اثر گزاری فعالیت‌هایمان را گسترش دهیم.

وی در پایان گفت: باید در مسیر اعتلای ارزش‌های دینی و با اعتقاد به ضرورت همسویی و هم‌راستایی دو دستگاه فرهنگی گام برداریم و در زمینه تبلیغ و ترویج معارف اسلامی همکاری و همیاری بیشتری داشته باشیم.

در ادامه این دیدار علی هوشمند رئیس حوزه هنری قزوین، برنامه ریزی های این مرکز را نتیجه مطالعه و رصد فضای فرهنگی و اجتماعی برشمرده گفت: کیفیت و اثرگذاری برنامه ها متاثر از؛ بینش دینی، منش انقلابی و روش علمی کارشناسان و هنرمندان این مرکز است.

وی در ادامه افزود: با این روحیه جهادی هنرمندان مرتبط با این مرکز، مجموعه فاخر فتوگرافی «روایت شصت و سه» حاصل همکاری مشترک هنرمندان: خوشنویس، عکاس، گرافیست و شاعر در نخستین روزهای شهادت حاج قاسم سلیمانی تولید شد و به یکی از اثرگذارترین آثار کشور تبدیل شد به دیگر مراکز استانی ارسال گردیده و مورد توجه فراوان قرار گرفت.

علی هوشمند یادآور شد: معرفی قهرمانان و شهدای والامقام؛ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و سلامت، تاکید بر نمادها و ارزش های دینی و اخلاقی، ایرانی و اسلامی به‌ویژه چهره های شاخصی چون سردار سلیمانی جزو اولویت های ما هستند.

این کارشناس فرهنگی در پایان گفت: با توجه به محدودیت های بهداشتی تولیدات صوتی و تصویری این مرکز در فضای مجازی درج می‌شود و طی ماه های اخیر به مناسبت های مختلفی چون: سالروز آزادسازی خرمشهر، هفته هنر انقلاب اسلامی، سالروز ارتحال امام(ره)، ماه مبارک رمضان، بیانیه گام دوم و. .. آثار زیادی ارائه شده و ما توانسته ایم در این تجربه با هزاران مخاطب ارتباط اثربخش بگیریم.

گفتنی است در پایان مقرر شد برنامه های مشترک توسط حوزه هنری قزوین و اداره کل تبلیغات اسلامی استان طراحی و اجرا گردد./955/د102/ق

ارسال نظرات