۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۶۵۸۷۳۵
مدیر مدرسه علمیه سردارین قزوین:

نیازمند کار جهادی در امر تبلیغ هستیم

نیازمند کار جهادی در امر تبلیغ هستیم
مدیر مدرسه علمیه سردارین گفت: متاسفانه بودجه‌های تبلیغی بسیار اندک است و ما نیازمند کار جهادی در امر تبلیغ هستیم.

حجت اسدالله مهرآرا مدیر مدرسه علمیه سردارین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان اینکه به دلیل موازی کاری ها نتوانستیم در امر تبلیغ دین موفق باشیم اظهار کرد: البته بودجه هایی هم برای این منظور تعریف شده است اما به دلیل عدم وجود برنامه های منسجم در حوزه تبلیغ دین کارهای اثرگذاری صورت نگرفته است.

وی در ادامه افزود: راهکار عدم انسجام بین مجموعه های فرهنگی این است که یک تجمیع هدفمند باید در این مجموعه ها شکل بگیرد و بودجه ها نیز باید به یک سمت برود. در حوزه فرهنگی و تبلیغ دین باید ریشه کار کنیم.

مدیر مدرسه علمیه سردارین با تاکید بر اینکه نیازمند کار ریشه ای در حوزه فرهنگی و دینی هستیم، عنوان کرد: برنامه های کلیشه ای و سطحی جوابگوی نیاز مخاطبان امروز نیست در امر تبلیغ و ترویج اعتقادات باید از سنین پایین شروع به کار کرد چرا که جذب و آموزش در کودکان و نوجوانان بهتر صورت می پذیرد.

حجت الاسلام مهرآرا خاطرنشان کرد: امروزه فرم پر کردن، ابلاغیه زدن و انجام یکسری کارهای پیش پا افتاده درواقع به نوعی کاغذبازی است متولی فرهنگی باید یک نهاد مشخص باشد و تمامی برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی نیز در این مجموعه مورد نقد و بررسی قرار گیرد با این روش به نوعی کار به صورت تخصصی و با تمرکز بالاتری انجام می شود.

وی تصریح کرد: برخی مجموعه های استانی و نهادهای شهری که دارای بودجه های فراوانی هستند متاسفانه کار فرهنگی را تنها در نصب چند پوستر و بیلبورد تبلیغاتی و مناسبتی خلاصه می‌کنند و فقط به فکر ارائه گزارش عملکرد هستند.

مدیر مدرسه سردارین گفت: متاسفانه بودجه‌های تبلیغی بسیار اندک است، سال های گذشته سازمان تبلیغات طلبه‌های جوان را با یک بودجه و امکانات اندک به یک فضای روستایی می فرستاد تا به مدت ۵۰ روز کار فرهنگی انجام دهند که کارهای خوبی هم در این زمینه شکل گرفت اما چند سالی می شود که همین برنامه هم تعطیل شده است.

این کارشناس دینی ابراز کرد: در امر تبلیغ نیازمند کار جهادی هستیم و این تجربه در بعضی برنامه ها وجود دارد برای نمونه طرح اوقات فراغت تابستان که در مسجد سوخته چنار برای نوجوانان برگزار می شود طرح بسیار خوب و اثرگذاری است.

بزرگترین ضعف در حوزه تبلیغ دین سیاسی کاری است

وی ادامه داد: ظرفیت های فرهنگی زیادی در جامعه وجود دارد اما نتوانسته ایم به خوبی از این ظرفیت بهره ببریم و متاسفانه امروز شاهد هستیم که فضای مجازی بسیار موفق تر عمل کرده است چراکه بسیاری از نوجوانان بی هدف ساعت ها در این فضا به سر می برند.

حجت الاسلام مهرآرا اظهار کرد: بزرگترین ضعف در حوزه تبلیغ دین سیاسی کاری است و تا یک برنامه شروع به کار می‌کند خط کشی‌های سیاسی نیز شروع می‌شود و کار را خراب می‌کند.

وی در ادامه افزود: دومین مشکل حوزه تبلیغ بحث بودجه است، برای جذب در حوزه دینی باید یک برنامه و طرح جذاب و چند بخشی طراحی کنیم که برای نوجوانان و کودکان جذابیت داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه سردارین عنوان کرد: بیشتر برنامه‌های دینی و فرهنگی در قالب حرف باقی می ماند از مسئولان درخواست داریم برای حل مشکلات مردم وارد عمل شوند و به حرف اکتفا نکنند.

این کارشناس دینی بیان کرد: موضوع اعتقادات بحث مهمی است خواهیم شد ما اگر به موضوع اعتقادات بپردازیم در آینده متخصصین با اعتقادی در تمامی زمینه‌ها خواهیم داشت.

حجت الاسلام مهرآرا در پایان گفت: در حوزه علمیه نیز موضوع اعتقادات بسیار مهم تلقی شده و تاکید می شود که درس بدون اخلاق، ریالی ارزش ندارد و معاونت تهذیب نیز با همین رویکرد فعالیت می کند./۹۵۵/ت210/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات