۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۵۸۵۳۵
با حضور نماینده ولی فقیه در قزوین؛

مراسم تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین قابل برگزار شد

مراسم تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین قابل برگزار شد
نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین قابل پشتوانه محکمی برای نیروهای متدین و انقلابی و پایگاه بسیار ارزشمندی برای حمایت از حق و ارزش‌های انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، مراسم تکریم حجت‌الاسلام والمسلمین علی قابل امام جمعه موقت قزوین و مسؤول رسیدگی به امور مساجد استان قزوین از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با حضور جمعی از مسؤولان استانی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین ضمن تسلیت شهادت امام جواد(ع) گفت: امام جواد(ع) می‌فرمایند مؤمن به سه چیز احتیاج دارد که توفیق الهی، واعظ درونی و روحیه‌ای برای پذیرش دستورات قرآنی و کلام ائمه اطهار(ع) از جمله آنهاست.

وی با تقدیر از ده‌ها سال خدمت مجاهدانه و مخلصانه حجت‌الاسلام والمسلمین قابل تصریح کرد: حجت‌الاسلام والمسلمین قابل شخصیت بزرگواری هستند که پیش از انقلاب جزء طلبه‌های مبارز بودند و پس از انقلاب نیز پای کار منویات امام خمینی(ره) و رهبر فرزانه انقلاب بودند و ان‌شاءالله این تلاش‌ها مورد قبول حضرت حق قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مواضع صریح و شفاف حاج آقای قابل در دفاع از ارزش‌های انقلاب و نیروهای انقلابی همواره در تمام استانهایی که ایشان فعالیت داشتند به خوبی مشاهده می‌شود و این روحیه از ویژگی‌های بارز ایشان است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: ایشان در سنگر شورای نگهبان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، امور مساجد و اقامه نماز جمعه قبول زحمت کردند و ما حقیقتاً از حضور و خدمات ایشان در استان قزوین بهره مند شدیم.

وی با تأکید بر این‌که حجت‌الاسلام والمسلمین قابل پشتوانه محکمی برای نیروهای متدین و انقلابی است، گفت: ایشان پایگاه بسیار ارزشمندی برای حمایت از حق و ارزش‌های انقلابی بوده و هستند و نگاه پدرانه ایشان خنثی نبود بلکه حکیمانه، ایمانی و ارزشی است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان گفت: در حقیقت از رفتن حاج آقای قابل از استان قزوین ناراحت هستیم اما شرایط خانوادگی ایشان به گونه‌ای است که نمی‌توان اصرار به ماندن کرد و امیدواریم هر جا هستند برکات و تأثیرگذاری‌شان بین مؤمنان مستدام باشد و از کوتاهی‌هایی که ما نسبت به ایشان داشتیم حلالیت می‌طلبیم و تقاضای دعای خیر داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی قابل نیز در این مراسم با تقدیر از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برای برگزاری این برنامه اظهار کرد: از بزرگواری‌های امام جمعه محترم که نسبت به بنده لطف داشتند و اعتماد کردند بسیار سپاسگزار و ممنون هستم و از همه نهادها و مسئولانی که لطف داشتند قدردانی می‌کنم.

وی تصریح کرد: در این مدت روی باز و گشاده عزیزان برای من سرمایه بزرگی بود که توانستیم برخی از اقدام ها را با همکاری و لطف عزیزان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قابل در پایان گفت: در جمهوری اسلامی قبول مسؤولیت یک توفیق محسوب می‌شود و سر کسی نباید منت داشته باشیم و این نظام است که بر سر ما منت دارد چرا که اجازه داد در این میدان حضور داشته و خدمت کنیم./955/د102/ب1

مجید ابراهیمی
ارسال نظرات