۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۶۵۹۰۳۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

عزاداری محرم امسال با تدبیر برگزار شود

عزاداری محرم امسال با تدبیر برگزار شود
آیت الله نمازی گفت: مراسم عزاداری محرم امسال باید همراه با تدبیر باشد تا هم مراسم عزاداری را داشته باشیم و هم امنیت و سلامتی مردم را داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی دوشنبه شب در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر کاشان بر تبیین جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید کرد و گفت: فلسفه حجاب و آثار و دستاورد‌های حجاب برای جامعه باید بیان شود.

به گفته وی آثار سوء بدحجابی و بی حجابی که سبب متلاشی شدن خانواده می‌شود باید در یک کمیته علمی بررسی و اطلاع رسانی شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر استخراج و جمع آوری آیات و روایات حجاب گفت: همه فرق اسلامی اعتقاد دارند حجاب از ضروریات انسان است و تمامی فقها اتفاق نظر دارند کسی که منکر حجاب شود مرتد است.

آیت الله نمازی حجاب را از ضروریات اسلام دانست و اظهارداشت: هیچ فرقه اسلامی را نمی‌توانید معرفی کنید که به حجاب تأکید نداشته باشد، از این رو حجاب یک موضع اداری و تشکیلاتی نیست.

وی در ادامه به لزوم برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت تمامی موارد بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: روسای هیات مذهبی و مداحان اهل بیت (ع)، وعاظ و خطبا برای برگزاری مراسم عزاداری محرم باید توجیه و موارد اعلام شده را رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان عزاداری را یک موضوع اعتقادی و باور دینی دانست و با اشاره به اینکه رعایت موارد بهداشتی در عزاداری و روضه خوانی برای امام حسین(ع) صرفا با بخشنامه امکان پذیر نیست، گفت: عزاداری چون یک موضوع اعتقادی است مردم باید به این باور برسند که هم عزاداری باشد و هم سلامت مردم در عزاداری‌ها رعایت شود.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری و تاسوعا و عاشورا با باور‌ها و اعتقادات مردم گره خورده است و مردم نگاه ویژه‌ای به امام حسین(ع) دارند، افزود: مراسم عزاداری محرم امسال باید همراه با تدبیر باشد تا هم مراسم عزاداری را داشته باشیم و هم امنیت و سلامتی مردم را داشته باشیم./۱۳۰۷/پ210/ف
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات