۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۵۹۰۷۵
حجت الاسلام آزادی:

نماز جمعه، عامل تقویت انقلاب و نظام اسلامی است

نماز جمعه، عامل تقویت انقلاب و نظام اسلامی است
امام جمعه هادی شهر، نماز جمعه را عامل تقویت انقلاب و نظام اسلامی دانست و گفت: تخریب این پایگاه مهم موجب تضعیف پایه های نظام اسلامی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام حسین آزادی کناری، امام جمعه هادی شهر پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمین نماز جمعه این شهر، نماز جمعه را مظهر وحدت مسلمانان برشمرد و بر ضرورت تقویت این پایگاه عبادی سیاسی تأکید کرد.

وی با بیان این که پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه نماد شکوه و عظمت اسلام و مسلمین است، افزود: این نعمت بزرگ الهی عامل وحدت و همبستگی مسلمانان و ملت بزرگ ایران اسلامی است.

حجت الاسلام آزادی کناری، نماز جمعه را یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل دانست و با بیان این که برپایی نخستین نماز عبادی سیاسی جمعه با حکم ولی فقیه از ارزش و جایگاه بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: امروز این پایگاه مهم دینی و سیاسی مظهر وحدت ملت ایران اسلامی است.

وی، اقامه نخستین نماز عبادی سیاسی جمعه به حکم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را نشان از ژرف اندیشی امام خمینی(ره) دانست و خاطرنشان کرد: نماز جمعه پایگاهی برای تقویت اسلام و انقلاب در برابر توطئه ها و نقشه های دشمنان است.

امام جمعه هادی شهر بر ضرورت بسترسازی به منظور حضور باشکوه تر مردم در نماز عبادی سیاسی جمعه تأکید کرد و گفت: تلاش دشمنان برای تضعیف این پایگاه عظیم در طول چهل سال اخیر شکست خورده و امروز شاهد گسترش این پایگاه در اقصی نقاط ایران اسلامی هستیم.

حجت الاسلام آزادی کناری، نماز جمعه را عامل تقویت انقلاب و نظام اسلامی دانست و با بیان این که تخریب این پایگاه مهم موجب تضعیف پایه های نظام اسلامی خواهد شد، ادامه داد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت این پایگاه انقلاب استفاده شود.

وی به تلاش دشمنان در چهل سال اخیر برای تخریب جایگاه نماز جمعه در کشورمان اشاره کرد و گفت: نماز جمعه به عنوان یکی از ارکان مهم و اثرگذار حکومت اسلامی علیرغم همه تلاش ها و توطئه های دشمنان امروز با صلابت در نقاط مختلف کشور نقش آفرین و اثرگذار است.

امام جمعه هادی شهر در ادامه سخنان خود همچنین به نقش مهم و کلیدی ائمه جمعه دفاع از انقلاب، نظام اسلامی و همچنین پیگیری مطالبات به حق مردم اشاره کرد و افزود: پایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه همواره در جهت مطالبه گری از مسؤولان با هدف رفع مشکلات و خواسته های به حق مردم تلاش کرده است.

حجت الاسلام آزادی کناری، تلاش دشمن برای تخریب ائمه جمعه را با هدف تضعیف جایگاه رفیع نماز جمعه دانست و تصریح کرد: دشمنان در طول این چهار دهه همه توان خود را برای تخریب و تضعیف نهاد مقدس نماز جمعه و همچنین جایگاه روحانیت به کار گرفتند اما با هوشیاری و بصیرت ملت ایران این تلاش ها خنثی و به نتیجه نرسیده است./950/

ارسال نظرات