۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۶۵۹۰۱۵
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی تأکید کرد؛

ضرورت گسترش دامنه فعالیت های تبلیغی در مازندران

ضرورت گسترش دامنه فعالیت های تبلیغی در مازندران
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت گسترش دامنه فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در استان تأکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، یکی از مهم‌ترین نیاز‌های امروز جامعه را گسترش دامنه فعالیت‌های تبلیغی روحانیت در شهر و روستا ها دانست و گفت: متأسفانه در برخی مناطق به دلیل کمبود مبلغ، این فعالیت‌ها با مشکلاتی مواجه است.
 
وی با اشاره به این که تا پیش از استقرار مدیریت‌های استانی شاهد هجرت گسترده طلاب برای ادامه تحصیل در سطوح عالی به قم و سایر مراکز حوزوی کشور بودیم، افزود:، اما به تدریج با آغاز به کار مدیریت‌های استانی، شاهد گسترش و توسعه فعالیت‌های علمی در سطح استان هستیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر هجرت طلاب به بهانه ادامه تحصیل به قم هیچ ضرورتی ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بستر‌های لازم به منظور ادامه تحصیل طلاب علاقه‌مند تا سطوح عالی در سطح استان فراهم شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که بسیاری از اختیارات آموزشی، رفاهی و اداری به استان‌ها تفویض شده است، تصریح کرد: در گذشته یک طلبه برای پیگیری کوچکترین مسأله اداری باید به قم مراجعه می‌کرد که خوشبختانه در سال‌های اخیر این مشکلات برطرف شده است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران، برپایی دروس رسمی خارج در سطح استان‌ها را اقدامی با هدف جلوگیری از مهاجرت بی رویه طلاب به قم دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر چندین درس خارج رسمی در شهر‌های مختلف استان با حضور اساتید برجسته برپا است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر هزاران طلبه مازندرانی در حوزه‌های علمیه قم، مشهد و اصفهان مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: این در حالی است که بازگشت هر یک از این افراد می‌تواند بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه را برطرف کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که نهاد‌های فرهنگی، تبلیغی و آموزشی باید بیش از پیش از توان و ظرفیت طلاب و روحانیان متخصص و تحصیل کرده بهره‌مند شوند، خاطرنشان کرد: اگر از توان و ظرفیت علمی، فرهنگی و تبلیغی، طلاب و روحانیان بیشتر بهره گرفته شود به طور حتم حضور این افراد مؤثر در جامعه پررنگ‌تر از گذشته خواهد بود.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر طلاب و مبلغان بسیاری در حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و آموزشی دارای تخصص و تجربه هستند، ادامه داد: باید نهاد‌های مرتبط در برنامه‌ها و طرح‌های خود از این افراد متخصص بیشتر بهره‌مند شوند.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به این که شرایط خاص جغرافیایی مازندران ضرورت گسترش فعالیت های تبلیغی را بیشتر می کند، خاطرنشان کرد: به طور حتم بازگشت طلاب بومی مقیم قم به مناطق خود می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی و فرهنگی را در این مناطق به حداقل برساند./950/ت310/ب1
ارسال نظرات