۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۵۹۲۱۸
حجت الاسلام شکریان مطرح کرد؛

دعا و نیایش، دارویی شفابخش برای روح و جسم انسان در روزهای سخت کرونایی

دعا و نیایش، دارویی شفابخش برای روح و جسم انسان در  روزهای سخت کرونایی
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال را دارویی شفابخش برای روح و جسم انسان در این روزهای سخت کرونایی دانست.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، با اشاره به در پیش بودن روز با فضیلت عرفه، برگزاری این مراسم پرفیض با رعایت پروتکل های بهداشتی را یک ضرورت مهم دانست.

وی با بیان این که دعای پرفیض عرفه در همه شهرهای استان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد، افزود: کمرنگ شدن این نشست ها و برنامه های معنوی خواست دشمن است، اما ملت مؤمن و انقلابی کشورمان با عمل به توصیه های بهداشتی این برنامه های معنوی را برگزار خواهند کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران از روز عرفه به عنوان روز غفران و بخشش الهی یاد کرد و با بیان این که در چنین روز با عظمتی رحمت خداوند متعال شامل حال همه بندگانش خواهد شد، تصریح کرد: باید در این شرایط سخت که کشورمان درگیر یک بیماری ناشناخته است به درگاه الهی پناه ببریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که ویروس منحوس کرونا ثابت کرد بشر علیرغم همه پیشرفت های علمی، برای برون رفت از این بحران جهان گیر راهی جز پناه بردن به درگاه الهی ندارد، خاطرنشان کرد: به طور حتم دعا و نیایش به درگاه الهی می تواند بلا و مشکلات را از ایران اسلامی دور کند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که دعای پرفیض عرفه شامل مضامین ارزشمندی است که درمانی برای روح انسان در این روزهای سخت خواهد بود، تصریح کرد: مضامین عارفانه، شناختی و تضرع به درگاه لایزال الهی از جمله شاخصه های این دعای پرفیض است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، دعای عرفه را سرشار از درس خداشناسی و خود شناسی دانست و تصریح کرد: مفاهیم تعالی بخش این دعای پرفیض بشریت را به سمت توحید و یکتاپرستی هدایت می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که دعای عرفه مقدمه ای برای توحید و خداپرستی است، خاطرنشان کرد: این روز با فضیلت فرصتی برای پناه بردن به درگاه خداوند متعال برای ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا از جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به این که دشمنان از مدت ها قبل با تلاش و تبلیغات گسترده رسانه ای تلاش کردند زمینه تضعیف و کمرنگ کردن برنامه های معنوی را در جامعه اسلامی به بهانه شیوع ویروس کرونا فراهم کنند، بیان داشت: این توسل ها به درگاه خداوند متعال ظرفیت بسیار مهمی برای رفع بحران و ریشه کن شدن این ویروس منحوس از جوامع انسانی است.

حجت الاسلام شکریان با تأکید براین که دعای عرفه و سایر برنامه های معنوی با رعایت کامل توصیه های بهداشتی و پرهیز از تجمع و با فاصله اجتماعی برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: همان طور که مراسم با فضیلت شب های قدر علیرغم تبلیغات گسترده دشمن، با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی با عظمت و شکوه خاصی برگزار شد، این برنامه ها نیز با رعایت توصیه های کامل بهداشتی با همان عظمت سال های قبل برگزار می شود./950/ت310/ب1

ارسال نظرات