۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۶۵۹۳۹۰
استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز:

دهم ذی الحجه، نمایی از اوج بندگی و تسلیم در برابر امر خداوند است

دهم ذی الحجه، نمایی از اوج بندگی و تسلیم در برابر امر خداوند است
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه عید قربان، عید بندگان خدا نامگذاری می‌شود، گفت: دهم ذی الحجه، نمایی از اوج بندگی و تسلیم در برابر امر خداوند و رضای الهی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضاحاجتی، استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز، عصر امروز در سلسله مباحث یار، با بیان اینکه دل کندن از فرزند از سخت‌ترین آزمایش‌های الهی است، عنوان داشت: خداوند درجه ایمان و اخلاص ابراهیم و اسماعیل (علیهم السلام) را با امر به قربانی شدن اسماعیل (ع) امتحان کرد، هر کسی تسلیم خداوند امر باشد، بهره‌مند از پاداش‌های الهی خواهد بود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه ابراهیم گونه گام برداشتن لیاقت دریافت پاداش‌های الهی را به همراه دارد، خاطرنشان کرد: دهم ذی الحجه، نمایی از اوج بندگی و تسلیم در برابر امر خداوند و رضای الهی است؛ از این رو عید قربان، عید بندگان خدا نامگذاری می‌شود.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با بیان اینکه بزرگی عید قربان به خاطر نیت بنده صالح خدا در زمینه قربانی کردن علایق و علقه‌های دنیوی به فرزند در دل است، اظهارداشت: عید قربان روز نزدیکی به خداوند و دعا است، بنا به گفته رسول خدا (ص) در چنین روزی هر کس با نیت صادق، قربانی کند، نخستین خون ریخته شده از آن قربانی، کفاره گناهان خواهد بود مگر آن کسی که بر گناه کبیره اصرار ورزد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه عید قربان روز امید به برکت الهی است، ادامه داد: هدف از ترویج فرهنگ قربانی در سبک زندگی اسلامی و فقه اسلامی، تقسیم گوشت آن میان فقرا است، اگر حقیقت روز قربان را متوجه شویم، فقر از جهان رخت برمی بندد.

وی با اشاره به اینکه سهیم کردن فقرا در نعمت‌های الهی از خصایص مؤمنان است، گفت: بر اساس روایات کافر سخی از مؤمن بخیل به بهشت نزدیک‌تر است؛ کافر اهل سخاوت چه بسا مسلمان و عاقبت بخیر شده و به بهشت راه پیدا کند، اما مؤمن بخیل در معرض بدعاقبتی است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه تقوای مداری هدف خداوند از دستور به قربانی کردن، عنوان داشت: مسلمانان شبه قاره هندوستان، عید قربان را روز فداکاری می‌نامند؛ در چنین روزی ابراهیم و اسماعیل (علیهم السلام) برای رسیدن به رضایت الهی فداکاری کردند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه صابران به پیروزی دست پیدا می‌کنند، گفت: آنانی که اهل جزع و فزع باشند، دستورات الهی را با کوچکترین تهدید، فشار و تحریمی از سوی دشمنان زیرپا می‌گذارند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه سیدالشهدا ذبح واقعی خداوند است، عنوان داشت: آبرو، مال و جان خودمان را برای اسلام و انقلاب اسلامی، قربانی کنیم./۹۴۵۶/پ210/ف
ارسال نظرات