۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۵۹۵۶۴
معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران:

حال معنوی محرم در فضای مجازی تأمین نمی‌شود

حال معنوی محرم در فضای مجازی تأمین نمی‌شود
حجت الاسلام ارشاد برگزاری مراسمات محرم در فضای مجازی را یکی از چالش‌های مهم هیئات مذهبی و مردم مؤمن دانست و گفت: حال معنوی محرم در فضای مجازی تأمین نمی‌شود.

حجت الاسلام حمید ارشاد معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا سبب شده سبک زندگی انسان‌ها تغییر کند، گفت: در حال حاضر همه کشورها با این ویروس منحوس درگیر هستند و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زندگی و فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی به بیانات حکیمانه و داهیانه رهبر انقلاب در روز عید سعید قربان اشاره و ادامه داد: معظم له مصوبات و قوانین ستاد ملی کرونا را به لحاظ حفظ سلامت مردم لازم‌الاجرا دانستند و تأکید کردند که من نیز تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستم؛ بنابراین رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا لازم و ضروری است.

حجت الاسلام ارشاد برگزاری مراسمات عزاداری محرم در فضای مجازی را یکی از چالش‌های هیئات مذهبی دانست و اظهار داشت: اینکه گفته شود مراسم سراسر معنوی و انسان‌ساز عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) تنها در فضای مجازی برگزار شود حرف قابل قبولی نیست.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: درحالی‌که می‌توان مجالس محرم و صفر را با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در فضای آزاد و یا با به راه انداختن دسته‌های عزاداری برگزار کرد، البته این کلام به این معنا نیست که از فضای مجازی استفاده نشود بلکه استفاده از این ابزار در راستای بست و گسترش معارف عاشورا لازم و ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه سیدالشهدا(ع) هرگز تعطیل‌پذیر نیست، عنوان کرد: قطعاً ستاد ملی کرونا این را در نظر دارد که مجالس عزاداری محرم و صفر همانند دیگر اجتماعاتی که امروز با رعایت اصول بهداشتی در سطح جامعه وجود دارد می‌تواند برگزار شود.

حجت الاسلام ارشاد با استناد به کلام امام راحل مبنی بر اینکه ما هر چه داریم از محرم و صفر است، بیان داشت: امروز لازم است همه دستگاه‌های فرهنگی و جامعه پزشکی به میدان بیایند تا مردم مؤمن بتوانند مجالس حسینی را با توجه به اقتضائات و شرایط موجود برگزار کنند چراکه حال معنوی محرم در فضای مجازی تأمین نمی‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند: محرم و صفر اسلام را زنده نگاه داشته است؛ امروز دشمنان با تبلیغات مسموم و راه انداختن پروژه کرونا هراسی می‌خواهند به اعتقاد و باور مردم مؤمن ضربه بزنند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
احسنت
0
0
طلبه
Germany
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
همه این روزها زوم کردن سر هیات بابا اینها نقشه است
0
0