۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۶۵۹۶۰۴
معاون پژوهش مؤسسه امام خمینی:

مجلس امام حسین تعطیلی بردار نیست / تمام پروتکل‌ها رعایت خواهد شد

مجلس امام حسین تعطیلی بردار نیست / تمام پروتکل‌ها رعایت خواهد شد
حجت الاسلام والمسلمین سقای بی‌ریا با بیان این‌که جامعه مذهبی تمام پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات عزاداری را رعایت می‌کند، گفت: حساب کسانی که تعمدا پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند جدا است.

حجت الاسلام والمسلمین سقای بی ریا در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر رعایت ضوابط ستاد ملی کرونا از سوی عزاداران، هیأت ها، منبری ها و مداحان اشاره کرد و گفت: دستورات ستاد ملی کرونا ضابطه و ملاک است.

معاون پژوهش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر انجام دادن دستورات ستاد ملی مبارزه کرونا در مراسمات عزاداری ماه محرم، اظهار داشت: اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا هم مسؤول هستند و هم کارشناس متخصص، از سوی دیگر هیچ فردی نمی تواند بگوید که مجلس امام حسین(ع) نباید برگزار شود در نتیجه همه افراد باید ضوابطی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می شود را در مراسمات عزاداری رعایت کنند.

وی با بیان این که جامعه مذهبی تمام پروتکل ها و دستورات بهداشتی مطرح شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را رعایت خواهد کرد، ادامه داد: گرچه در هر جمعی که پروتکلی اعلام می شود، ممکن است از سوی عده ای تخلف صورت گیرد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) اضافه کرد: جامعه مذهبی ما تمام پروتکل های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا را در مراسمات عزاداری رعایت خواهد کرد، البته افرادی هستند که در رعایت نکردن پروتکل ها تعمد دارند که حساب آنها جدا است و اگر چند نفر در یک جمع رعایت نکردند نمی توان گفت که آن جمع رعایت نمی کند.

وی در ادامه به وظایف دست اندرکاران برگزاری مراسمات عزاداری در ماه محرم اشاره کرد و افزود: دست اندرکاران برگزاری مراسمات مذهبی باید در حد توان خود تمهیدات و امکانات لازم را فراهم سازند و زیر مجموعه خود را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سقای بی ریا ادامه داد: دولت که همه امکانات را در اختیار دارد در زمینه فراهم کردن تمهیدات و امکانات برای رعایت کردن پروتکل های بهداشتی نیز وظایفی بر عهده دارد به عبارت دیگر اگر تکالیف سختی اعمال می کند زمینه انجام دادن آن را نیز باید فراهم کند./1324/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۲
برگزاری عزاداری هر خانه ک حسینیه شود.
0
0