۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۶۵۹۶۰۸
نماینده ولی فقیه در مازندران:

تبلیغ دین باید متناسب با شرایط روز جامعه باشد

تبلیغ دین باید متناسب با شرایط روز جامعه باشد
حجت الاسلام والمسلمین لائینی گفت: یک مبلغ دین باید مفاهیم دینی را به صورت کاملاً کارشناسانه و دقیق به مخاطب خود ارائه دهد تا اثرگذار واقع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در دیدار مدیران گروه های تبلیغی استان، تبلیغ دین را یکی از مهم ترین وظایف مبلغان دانست و گفت: وظیفه ای که امروز مبلغان دینی بر عهده دارند همان رسالت انبیا و اولیای الهی است و این مسأله نشان دهنده ارزش و اهمیت کار مبلغان است.

وی با بیان این که تبلیغ دین باید متناسب با شرایط روز جامعه باشد، افزود: یک مبلغ دین باید مفاهیم دینی را به صورت کاملاً کارشناسانه و دقیق به مخاطب خود ارائه دهد تا اثرگذار واقع شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران به اهمیت مخاطب شناسی در تبلیغ دین اشاره کرد و گفت: باید مطالب قابل ارائه به مخاطب دقیق و بدون کم و کاستی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، پالایش فعالیت های مبلغان دینی را امری مهم دانست و ادامه داد: به طور حتم اصلاح و برطرف کردن نقاط ضعف به اثرگذاری فعالیت های تبلیغی کمک خواهد کرد.

امام جمعه ساری بر ضرورت افزایش و تقویت مهارت های تبلیغی در میان مبلغان دینی تأکید کرد و گفت: اثرگذاری برنامه های تبلیغی نیازمند آشنایی کامل با مهارت های روز تبلیغ است که در بستر آموزش های لازم به دست خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مبلغان دینی باید از بیان مطالب غیر مستدل و غیر علمی در محافل و مجالس به شدت پرهیز کنند، ادامه داد: مطالب تبلیغی قابل ارائه باید کاملاً دقیق و بر اساس مستندات علمی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، برگزاری مستمر دوره های آموزشی برای مبلغان دینی به منظور افزایش مهارت های تبلیغی را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای تضعیف دین و انقلاب به کار گرفته، مبلغان دینی باید به ابزار روز تبلیغی مجهز شوند.

وی با بیان این که امروز مبلغان دینی در یک جنگ تمام عیار فرهنگی قرار دارند، گفت: نقش روحانیت به عنوان پرچم داران عرصه تبلیغ دین در این جنگ فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تقوا، اخلاص و توکل به خدا را از جمله شروط موفقیت در عرصه تبلیغ دین عنوان کرد و افزود: مبلغان دینی با داشتن این سه اصل مهم در عمل به رسالت خود که انسان سازی است موفق خواهند بود./950/پ310/ب1

ارسال نظرات