۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۶۵۹۷۴۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت انصاف انقلابی در ارزیابی عملکرد مسؤولان

ضرورت انصاف انقلابی در ارزیابی عملکرد مسؤولان
حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز عید قربان، بر ضرروت انصاف انقلابی در بیان نقاط قوت و ضعف و ارزیابی عملکرد مسؤولان تأکید کرد.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در عید قربان امسال، به تبیین نکاتی از این بیانات پرداخت و اظهار کرد: سخنرانی حدود 70 دقیقه‌ای امام خامنه‌ای با سلاست بیانی و عمق و پختگی کلامی و اتقان محتوایی و استحکام ساختاری و انسجام روشی، یک الگوی ماندگار و بی‌نظیر در سطح رهبران جهان است که مانندی برای آن در گذشته و حال یافت نمی‌شود.

وی افزود: این نعمت الهی را باید هزاران بار شکر گفت و خاضعانه برای تداوم آن دعا کرد؛ زیرا بدون تردید همین شرایط موجب عصبانیت و بغض استکبار جهانی بوده و خواهد بود.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: محوربندی بیانات و فصل‌بندی آن در بخش‌های مختلف که هریک تبیین بخش قبلی محسوب می‌شود، پرداختن به پاسخگویی به شبهات و گره‌های ذهنی و شناختی مردم و مخاطبان متنوع پیام رهبری و در نظر گرفتن شرایط زمان و مکان در سراسر این سخنرانی مشهود بود.

وی افزود: درک عمیق ایشان از صحنه تحولات داخلی و جهانی و تصویرسازی‌های هنرمندانه همراه با استخدام کلمات و تعابیر متناسب با هر حادثه و واقعه و نیز تأکیدهای معنادار ایشان درباره برخی موضوعات قابل توجه و دقت است.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: زبان بدن و نوع گفتار و طنین صدا در مواجهه با هر موضوع مثلاً درباره تعطیلی جلسات عمومی، درباره تشکر از کادر بهداشت و درمان در مخاطب قرار دادن دشمن و در سخن گفتن از شخصی مانند ترامپ و در بیان رعایت مقررات بهداشتی، در بیان مشکلات اقتصادی و راه‌های علاج فوری و میان‌مدت آن بسیار ویژه و شایسته توجه بود.

وی ادامه داد: روش ایشان در تحلیل و تبیین حوادث روز به‌خصوص موضوع تحریم و ابعاد پیدا و پنهان آن و وزن‌دهی به علل و عوامل آن و نیز مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، حقا یک روش زیبا و کارآمد در تحلیل و تبیین مسائل است. تحلیل یک واقعه یا اقدام دشمن در سه سطح کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدت یک الگو و فرمول کاربردی و جذاب در تحلیل است که باید از آن استفاده شود.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: روان بودن بیان، صمیمت در گفتار، پرهیز از اصطلاحات تخصصی در فنی‌ترین مسائل و تحلیل پلکانی هر موضوع ازجمله نکات این سخنرانی است.

وی اظهار کرد: به هم‌آمیختگی آرمان‌گرایی و واقع‌بینی در بیان نقاط مثبت و منفی و قوت و ضعف و نگاه کلان و معطوف به آینده و دیدن همه این نقاط ضعف در قالب یک مجموعه به‌هم‌پیوسته و پرهیز از جزئی‌نگری و بر زبان آوردن کلمات و سخنانی که خوشایند این و آن باشد از دیگر شاخصه‌های این سخنان بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به ضرروت انصاف انقلابی در بیان نقاط قوت و ضعف، افزود: رهبر معظم انقلاب در این سخنان هم از برجام و خسارت‌های آن گلایه کرده و از لجام‌گسیختگی بازار و قیمت‌ها انتقاد داشتند و هم با بیان این‌که مسؤولان در حال تلاش هستند و از زحمات انجام شده و در حال انجام آن‌ها تشکر می‌کنیم، انصاف انقلابی را به نمایش گذاشتند، در عین این‌که بیان شد توان و قوت این دولت همین است و باید برای دولت جوان حزب‌اللهی تلاش کرد. /9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات