۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۵۹۸۶۷

«سلوک در مکتب سلیمانی» منتشر شد

«سلوک در مکتب سلیمانی» منتشر شد
کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» اثر حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر وسط مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر منشر شد.
به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «سلوک در مکتب سلیمانی» اثر حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد رودگر منشر شد.

این کتاب ارائه اصول و ریشه‌های اصلی سیرانفسی و تعالی وجودی انسانِ سائرالی الله و مسافرکویِ دوست است که در طول چهل سال سلوکِ توقف ناپذیر فعال و نه منفعل، پویا و دینامیک نه ساکن و استاتیک آن هم در سایه شجره طیبه ولایت تداوم و تحقق داشت و مفاهیمی، چون هجرت و جهاد را قرین عمل صالح و اخلاص کرد و تفسیر عینی و نشانی‍های بی نشانان را در سبک سلوک فردی و اجتماعی نشانمان داد.

در این کتاب سلوک سلبی و ایجابی سردارِ پرافتخار، تمام ناشدنی، نامیرا و جاودانه امام خمینی و آیت الله خامنه‌ای را درعینیت حیات طیبه متجلی می‌سازد، که چگونه انسان در پرتو معرفت، محبت، عبودیت، سرعت و سبقت توأم با مراقبتِ نفس می‌تواند فرشته صورت و فرشتهه سیرت شده و به تدریج پا را فراتر از فرشتگان گذاشته و روح ریحانی و رحمانی یابد.
سلوک در مکتب سلیمانی نَمی از یَم وجودِ بهشتی و بهشت وجودِی مالک اشترِ زمان است که برخی مبانی و مولفه ها، شاخص‍ها و معیار‌های زندگی انقلابی را درقالب سیر و سلوک در متن زندگی نه در خلوت و خلسه تبیین کرده است.
 
کتاب حاضر ظهور عرفان اجتماعی عارفی است که در کلاس پیرمیکده عشق خمینی کبیر و خمخانه خامنه‌ای عزیزالوجود عرفان عملی را با تمام ساحات و سطوح درک و دریافت نمود و تجربه و ترجمه عملی کرده است.
 
این کتاب در ۲۶۴ صفحه و قیمت ۳۷۰۰۰ تومان توسط موسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر از موسسات وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است./925/د102/ق
منبع: منانشر
«سلوک در مکتب سلیمانی» منتشر شد
ارسال نظرات