۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۵۹۸۷۶
مدیرکل اوقاف کرمانشاه خبر داد؛

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان کرمانشاهی

توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان کرمانشاهی
حجت الاسلام صالحی گفت: اداره اوقاف کرمانشاه تاکنون ۱۰ هزار بسته معیشتی را در بین آسیب دیدگان از کرونا توزیع کرده است و برای ایام محرم نیز ۵ هزار بسته دیگر توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام محمد صالحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال مراسم و برنامه های ویژه ماه محرم در 20 بقعه استان کرمانشاه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: با این وجود مراسم های تاسوعا، عاشورا و اربعین با توجه به بیماری کرونا در جامعه نسبت به سال گذشته وضعیت دیگری پیدا کرده است لذا نمی‌توانیم مبلغ دعوت کنیم و برنامه‌های تجمعی برگزاری کنیم.

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: موقوفات بسیاری در برای برگزاری عزاداری های حسینی در سطح استان داریم، ولی با توجه به شرایط کرونا در کشور و کرمانشاه سعی کرده ایم که نیات واقفین این موقوفات به سمت اجرای رزمایش کمک مومنانه هدایت شود.

این مقام مسؤول گفت: ادار کل اوقاف کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بالغ بر 10 هزار بسته معیشتی را در بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع کرده است و برای ایام محرم نیز 5 هزار بسته دیگر توزیع می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: برای گرامیداشت عید بزرگ غدیر خم برنامه های بسیاری از سوی اداره کل اوقاف کرمانشاه در نظر گرفته شده بود که با توجه به وضعیت خاص کرونا در کشور این برنامه ها با محدودیت های خاص برگزار می شود.

حجت الاسلام صالحی عنوان داشت: با وجودی که امسال به دلیل کرونا مرحله بین المللی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف برگزار نشد، اما مرحله شهرستانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم را با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در کرمانشاه برگزار نمودیم.

وی اظهار کرد: یکی از برنامه های اداره کل اوقاف کرمانشاه راه اندازی نیروگاه خورشیدی در بقاع و امامزادگان کرمانشاه می باشد، لذا تاکنون 10 نیروگاه خورشیدی 20 کیلوواتی در بقاع کرمانشاه نصب شده است./1400/ت304/ب1

ارسال نظرات