۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۶۵۹۹۴۳

آیین رونمایی نماد پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران در قم برگزار شد

آیین رونمایی نماد پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران در قم برگزار شد
آیین رونمایی نماد پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری رسا، آیین رونمایی نماد پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران عصر امروز با حضور آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در دفتر تولیت این آستان مقدس برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی، علیرضا زاکانی، احمد امیرآبادی فراهانی، سید عباس صالحی، بهرام سرمست و جمعی از مدیران استانی در این مراسم حضور داشتند.

آیت الله سعیدی در این مراسم با ابراز خرسندی نسبت به شناخته شدن قم به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران تأکید کرد: امروز باید مراقب باشیم بدخواهان این اتفاق مبارک و با عظمت را منحرف نکنند.

وی با بیان اینکه مسجد به عنوان رسانه ای برای تمام اعصار شناخته می شود، گفت: یکی از وظایف مهم دستگاه خبری و رسانه ای کشور تبیین کارکرد مساجد و جایگاه با عظمت این اماکن مقدسه بوده و در این زمینه باید تولید محتوا داشته باشند و از انجام کارهای شعاری و سطحی پرهیز کنند.

آیت الله سعیدی با اشاره به اینکه مساجد با پیروزی انقلاب اسلامی هویت و جایگاه حقیقی خود را یافت و با تأکید بر اینکه رسانه ها باید هویت حقیقی مساجد را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید در راستای ترویج فرهنگ نماز گام بردارند، زیرا هدف اساسی و فلسفه وجودی مساجد اقامه نماز است.

گفتنی است، قم مقدسه طی این مراسم به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران شناخته شد./841/

ارسال نظرات