۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۷
کد خبر: ۶۵۹۹۸۷
آیت الله جاودان:

غدیر روز تکمیل دین و مأیوس شدن دشمنان است

غدیر روز تکمیل دین و مأیوس شدن دشمنان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه غدیر روز تکمیل دین و مأیوس شدن دشمنان است، گفت: اطاعت از امیرمومنان علی (ع) واجب و مخالفت با ایشان سبب خروج انسان از دین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، همزمان با شب عید غدیر خم در حسینیه مرحوم شیخ مرتضی زاهد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: غدیر بزرگ ترین عید مسلمانان است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم بدون هیچ کم و کاستی در اختیار مسلمانان قرار گرفت، عنوان کرد: خداوند متعال در روز غدیر به پیامبراکرم(ص) فرمان داد تا فرمان الهی را به مسلمانان ابلاغ کنند؛ در روز عید غدیر بود که آیه اکمال دین نازل شد.

آیت الله جاودان اطاعت از امام علی(ع) را واجب بیان کرد و اظهار داشت: مخالفت با حضرت مصداق خروج از دین است؛ چگونه می شود عده ای یزید را با آن ظلم و اعمال ناشایستی که علیه مسلمانان انجام داد اطاعتش را واجب دانستند اما از اطاعت و تبعیت امام علی(ع) سرباز زدند؟

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن کریم معجزه و سند اصلی اسلام است که حق بودن پیامبر اکرم(ص) را اثبات می کند، اظهار داشت: اصل مسأله امامت و خلافت در قرآن کریم آمده است.

وی افزود: اما چون هدف بنی امیه این بود که اسلام نباشد آیات قرآن کریم به وضوح به خلافت امام علی(ع) اشاره نکرده تا مردم با تدبر بر آیات حق و باطل افراد یعنی خلفا را تشخیص دهند.

آیت الله جاودان با استناد به آیه اکمال، بیان کرد: لفظ الیوم دوبار در قرآن کریم آمده که یکی از آن دو به معنای یأس کافران از دین اسلام است مبنی بر اینکه دشمنان دیگر نمی توانند بر دین اسلام رخنه و آن را نابود کنند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: کفار در روز غدیر مأیوس شدند و خداوند در این روز دین را کامل و نعمت را بر مسلمانان تمام کرد./813/پ210/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات