۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۶۵۹۹۱۲
مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول:

کمک مؤمنانه مصداق انقلابی گری است

کمک مؤمنانه مصداق انقلابی گری است
کاظمی انقلابی گری را عامل پیشرفت فرد و جامعه دانست و گفت: کمک مؤمنانه مصداق انقلابی گری است.

اعظم سادات کاظمی مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تاکید بر اینکه انقلابی بودن و انقلابی گری به شعار نیست بلکه به عمل است، گفت: آنچه مسلم است اینکه، انقلابی بودن و انقلابی گری از جمله مقوله هایی است که در عرصه عمل مشخص می شود.

وی افزود: بنابراین انقلابی گری صرف این حرف که «من انقلابی ام» اکتفا نمی کند، چرا که به فرموده رهبر انقلاب انقلابی بودن شاخصه ها و و یژگی هایی دارد که براساس میزان پایبندی به آن شاخصه ها، می توان میزان انقلابی بودن افراد را محک زد.

کاظمی با اشاره به شاخصه های انقلابی گری، عنوان کرد: پایبندی به مبانی اسلام و انقلاب, تلاش برای رسیدن به آرمان های انقلاب، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و رعایت تقوا در تمام زمینه ها از شاخصه های مهم انقلابی گری به شمار می رود.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) امامین انقلاب را نمونه بارز انقلابی گری معرفی کرد و گفت: نمونه بارز یک فرد انقلابی را می توان در عمل و رفتار امام راحل و رهبر انقلاب مشاهده کرد و با بررسی شخصیت فردی و اجتماعی این دو بزرگوار میتوان به الگوی عملی در این زمینه دست یافت، چرا که ایشان در عمل به این پنج شاخصه، در راس قرار دارند و به عنوان یک شخصیت متعبد، مومن و انقلابی شناخته می شوند.

وی با بیان انقلابی گری واژه ای گسترده دارد، عنوان کرد: انقلابی گری بار زیادی دارد و تنها با بیان اینکه «من انقلابی ام» این امر محقق نمی شود و نیاز به تلاش، تمرین و تکرار دارد و اراده قوی را برای مقابله با دشمنان انقلاب می طلبد.

کاظمی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در عید سعید قربان، گفت: معظم له فرموند: عرصه کنونی, میدان جنگ اراده هاست و اگر اراده ملت مستحکم باقی بماند، بر اراده دشمن غلبه پیدا خواهد کرد؛ با توجه به شرایط کنونی که چند ماهی است به واسطه ویروس کرونا در کشور بوجود آمده، تلاش در جهت کمک مومنانه به نیازمندان و محرومان جامعه و همچنین کمک به بیماران کرونایی و کادر درمان، از مصادیق انقلابی گری در عرصه کنونی است.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(س) در پایان خاطرنشان کرد: انقلابی بودن توفیق الهی است که سبب پیشرفت و قدرت فردی و اجتماعی فرد و جامعه می شود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات