۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۶۰۱۵۸

کتاب «قصه کربلا» چاپ شد

کتاب «قصه کربلا» چاپ شد
کتاب «قصه کربلا (برش‌های از زندگی امام حسین از آغاز تا پرواز)» نوشته مهدی قزلی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «قصه کربلا (برش‌های از زندگی امام حسین از آغاز تا پرواز)» نوشته مهدی قزلی به‌تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شده است. 

این‌کتاب گزیده وقایع تاثیرگذار از واقعه عاشورا و زندگی امام حسین (ع) را شامل می‌شود. قزلی پیش از این‌، کتاب «پنجره‌های تشنه» را درباره انتقال ضریح مرقد امام حسین‌ (ع) از ایران تا کربلا را نوشته و منتشر کرده است.

او در مقدمه خود بر کتاب «قصه کربلا» نوشته است:

«گاهی می شود اتفاقی آرام آرام در زندگی آدمی رخ می‌دهد. اتفاقی که اگر آرام آرام رخ نمی داد، هیچ کس باورش نمی کرد. اتفاقی که همه نگاهش می کنند، دوست ندارند واقعیت داشته باشد ولی دارد. چه بسا خود آدم هم دستی در آن داشته باشد. آن چه در عاشورای سال شصت و یک در کربلا اتفاق افتاد هم از این دست است ماجرای که ریشه اش در جاهلیت اعراب حجاز بود و بعثت پیامبر آخرین از بین آنها و عدم توان مردم در انکار پیامبر و سالام و خلافت و کشورگشایی ها و اخلاص علی و شجاعت علی و عدل علی و خلافت علی و نامردمی نامردان و مردی مردان و خواست خدا و تمکین حسین ولی خدا.

این اتفاق باعث شد آخرین پسر دختر یک پیامبر از شرق دا غرب عالم جسمش بر پهنه خاک بیفتد و بشود آنچه نباید.

انگار همه دنیا خواب نما شده بودند. خون نواده رسول خدا که زمین ریخت کم کم خواب از سر آدم و عالم پرید. هرکه از خواب بیدار می شد یا دیوانه می شد یا فدایی یا فراری.

ماجرای کربلا بیشتر به یک قصه شبیه است. قصه ای که واقعی ست اما باورکردنی نیست و ای کاش این فقط این یک قصه بود.»

این‌کتاب در حجم ۱۹۲ صفحه منتشر شده است./826/د102/ق

ارسال نظرات