۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۶۰۰۸۷
شماره ۲۰۶ ماهنامه فکه؛

تا زنده ام، رزمنده ام

تا زنده ام، رزمنده ام
مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، دویست و ششمین شماره ماهنامه فکه را باقیمت ۱۵۰۰۰ تومان در ۵۶ صفحه منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، انقلاب اسلامی در محدوده جغرافيايی ايران متولد شد ولی از آغاز، نه خودش را در محدوده مرزها تعريف كرد و نه ايده‌آلش اين بود. اين نهضت كه در غربت يك امام و امت شروع شد، به زودی مبدل شد به يك نهضت جهانی و از مظلومان و آزادیخواهان دل ربود. امروز ديگر انقلابی كه خيلی  ها قصد محصور كردنش در جمهوری اسلامی را داشتند تبديل شده به يك جبهه جهانی به نام جبهه مقاومت.

جبهه مقاومت قطعا ريشه در يك جنگ نابرابر به نام هشت سال دفاع مقدس دارد. جنگی كه در بخش كوچكی از خاك سرزمينی ايران، ميان فرزندان وطن با جبهه‌ای كه نوك پيكانش رژيم صدام و حزب بعث او درگرفته بود ولی در حقيقت ايستادگی در برابر هجوم وسيع ۳۷ كشور بود. جنگی كه در نهايت به عقب‌نشينی صدام به اقرار خودش، از تمام مواضع گذشته‌اش ختم شد. اين جنگ هرچند صدها هزار شهيد و جانباز و بازماندگان صدمه‌ديده از جنگ و خرابی های وسيع به جا گذاشت ولی ارزشش را داشت كه امت امام از درون آن، ققنوس‌وار سر برآورد و باور كند با دست خالی و توكل بر خدا می‌توان ايستاد كه: كم من فئة قليله، غلبت فئة كثيرة باذن الله.

ماهنامه فكه سودای آن روزها را در سر دارد. از آن دوران می‌نويسد تا باورِ نابِ «ما می‌توانيم» را جاودانه نگه‌دارد. فكه ايمان دارد كه يادآوری آن مقاومت‌ها بنيان مرصوصی خواهد شد در تداوم ايستادگی ملتی كه تمام معادلات جهان را در دورانی كه می رفت همه چيز به نفع جبهه استكبار خاتمه يابد، بر هم زد.

انتشار ماهنامه فكه تولد مقدس اين تفكر بود كه نبايد گذاشت روزهای حماسه‌سازی جوانان اين مرز و بوم در اوج غربت وطن، به فراموشی سپرده شود. حضور در آن ميدان‌ها بی چشم‌داشت مادی بلكه جدايی از زمين و زمان بود به اين اميد كه رد پايی به لقای پروردگار باز شود و ديگر هيچ.      

ساختار ماهنامه

مطالب این ماهنامه در پنج بخش سامان یافته است:

1. یادداشت ها: در این بخش این عناوین به چشم می خورد: شاگردان مکتب امام، انتقام سخت، ده فانوس، پدافند غیرعامل، صندلی های داغ.

2. چشم انداز: در این بخش این عناوین آمده است: دانشگاه مقدس، امپراتوری کودتا و ادعای دموکراسی، این مرد پاک، دریاچه ماهی.

3. گذری از تاریخ: در این قسمت هم این عناوین دیده می شود: فانوس شاهرود، شرحی یک از هزاران، بالگرد هفت اقلیم، لبخند بزن برادر، تا زنده ام رزمنده ام.

4. مدافعان حریم: در این قسمت از ماهنامه این عناوین آمده است: خستگی ناپذیر، بهای آن سال ها، بهترین یاور؛خدا، دوست از پس دوست، سرباز تراز انقلاب اسلامی.

5. فکه +: آخرین بخش از کتاب دارای این عناوین است: آتش در بزرگراه شیخ سعید، میدان دار آتش، چند خط خبر، لایعرف التعب.

برشی از ماهنامه

در در صفحه 34 و قسمت مدافعان حریم این ماهنامه درباره خاطرات شهید مدافع حرم سردار شهید حاج ذاکر حیدری این مطالب نگارش یافته است:

خستگی ناپذیری ات را، آنها که از نزدیک دیده بودند، خوب می دانند. خبردارند همانند تابلونوشت روی دیوار خانه ات، شعارت، رزمندگی تا آخرعمربوده است و چه زیبا به آن جامه عمل پوشاندی. آنان که تو را می شناسند گواهند براخلاص عمل و پشتکارت؛ شهادت می دهند که تک تک روزهای عمر پربرکتت را جز برای خدمت به اسلام و کشورت خرج نکرده ای و قرآن گواه است که جز شهادت، پاداشی درخور این چنین مردان خدا نیست. حاج ذاکرحیدری عزیز، فرمانده قدیمی جنگ هشت ساله و کهنه کار توپخانه سپاه ولشکرعاشورا؛ شهادت گوارای وجودت. تاریخ ایران تورا چون در ارزشمندی در سینه نگه خواهد داشت. ما تو را به پاس قدردانی فراموش نخواهیم کرد. در این شماره از فکه، در پس همه مشکلاتی که جامعه مان را فراگرفته، دست به دامان عرشیایی تو شدیم تا پای صحبت های خانواده و همرزمانت، تو را بهتر بشناسیم و تکثیر کنیم. باشد که کمک حال همه مان باشی. به کرم دستانت ای کریم سپاه اسلام، این کم را از ما اهالی فکه بپذيروما را پای سفره بهشتی ات متنعم بدار.

مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، دویست و ششمین شماره ماهنامه فکه را باقیمت ۱۵۰۰۰ تومان در ۵۶ صفحه منتشر کرده است. علاقه‌مندان جهت خرید این ماهنامه به آدرس اینترنتی:www.magiran.com مراجعه کنند./۸۲۶/ن602/ق

م/فکه؛ تا زنده ام، رزمنده ام

ارسال نظرات