۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۶۵۲۶۵۱

ماهنامه فکه به شماره دویست و چهارم رسید

ماهنامه فکه به شماره دویست و چهارم رسید
دویست و چهارمین شماره ماهنامه فکه با پرونده ویژه سردار شهید حسن شفیع‌زاده، مVسس و فرمانده توپخانه سپاه با عنوان «سردار آتش» منتشر شد.
به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، دویست و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه ویژه اردیبهشت ۹۹ را به سردبیری زهرا عابدی منتشر کرد.

این ماهنامه در هفت بخش یادداشت‌ها، چشم‌انداز، گذر از تاریخ، روایت راوی، پرونده ویژه و فکه+ سامان یافته است.

در بخش یادداشت‌ها می توان عنوان‌های: یاری خدا نزدیک است، التماس جرعه‌ای دلتنگی، صفرترین نقطه و کرونا پس از کرونا را مطالعه کرد.

عنوان بخش چشم انداز، قله‌ای به نام ایران است که در آن اشاره شده است که ما امروز اگر صادقانه حرکت کنیم، عمل کنیم، تنبلی نکنیم، کوته بینی به خرج ندهیم، ساده نگری نکنیم، می‌توانیم ایران را به قله برسانیم. در بخش دیگری از چشم انداز پدافند غیرعامل بررسی شده است. نویسنده در این بخش به بررسی تأثیرات عامل بیولوژیک کرونا بر اقتصاد جهان و ایران می‌پردازد. همچنین کرونا کاوی که مروری گذرا بر چند موضوع پیرامون کروناست از دیگر مطالب بخش چشم انداز است.

در بخش گذر از تاریخ، زیر عنوان شورای نگهبان، قانون اساسی؛ نظارت ناظر، به بررسی تاریخی شورای نگهبان پرداخته و تاریخ این نهاد انقلابی مرور شده است. همچنین در این بخش زیر عنوان رویش مبارکی که رویان را تأسیس کرد، از دانشمند جهادگر دکتر سعید کاظمی آشتیانی یاد شده است.

همچنین، در بخش روایت راوی و زیر عنوان بچه‌های نسل آزادی نویسنده به روایت شهیدان بختیاری به روایت خادمین شهدا می‌پردازد و اشاره می‌کند که «بچه‌های آن زمان مجبور بودند بزرگ‌تر از سن‌شان فکر و عمل کنند، چون پای خاک و ناموس به میان آمده بود». در ادامه بخش روایت راوی، زیر عنوان آن جا که نوری بیکران است، به روایت‌های شنیدنی و خاطره خاص شهادت شهید محمد حسین جهانیان پرداخته شده است.

در ادامه روایت راوی، عنوان قرار اول خودنمایی می‌کند که در آن گفتگویی خودمانی با رزمنده جانباز احمد بولیوند انجام گرفته است. آتش بر آب و لبخند بزن برادر از عنوان های دیگر این بخش است.

اما در پرونده ویژه این نشریه با عنوان سردار آتش، به بررسی مؤسس و فرمانده توپخانه سپاه فرمانده شهید حسن شفیع زاده پرداخته شده است.

آنچه در ادامه می‌خوانیم برشی از این پرونده ویژه است:
 
نام زیبایت با نام توپ و توپخانه گره خورده؛ از آن دست فرماندهان بزرگ دفاع مقدسی است که به قول خودت وقتی جنگ شروع شد، یک بچه دانشجو بودی، اما دانشگاه جنگ استعداد‌های نهفته ات را پرورش داد و دردها، سوم زندگی ات تو را به اوج رسانید. می دانم که در کودکی پدرت را از دست دادی و مادرت با سختی‌های زیادی تو را بزرگ و آقا کرد، آن قدر آقا که رفتار و منش‌ات شد الگوی جوانان دیگر آنقدر بزرگ که قوت قلب و نقطه اتکای سپاه شدی. خبر دارم که در تبریز، همان ماه‌های آغاز تاسیس سپاه، به دست خیانتکاران از سپاه بیرونت کردند، اما چه بزرگوارانه اشتباه عده‌ای را به پای نظام نگذاشتی و رفتی ارومیه تا کمک دست شهردار جوان و گمنام شهر شوی و با شروع جنگ، با مهدی باکری خودتان را برسانید جنوب. همان جنوبی که نقطه شروع پروازت شد برای رفتن در راه بی پایان بندگی، تا از تو فرمانده مؤسس توپخانه سپاه بسازد.

حسن آقای شفیع زاده! این ماه، با تمام سختی‌های ریز و درشتش، بر خوان تو نشسته ایم و ریزه خوار سفره کرامت توایم. جای دوری نمی‌رود اگر «اهالی فکه» را هم سربازان خودت بدانی. خوب می‌دانیم از آن دست فرماندهانی بودی که پدرانه، نمی گذاشتی در دل نیروهایت، آب تکان بخورد؛ پس، دست رحمتی بر سرمان بکش.

در پایان این شماره، عنوان های فکه+ با زیرمجموعه تازه‌های نشر دفاع مقدس آمده است.

مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، دویست و چهارمین شماره ماهنامه فکه را باقیمت ۱۵۰۰۰ تومان در ۵۶ صفحه منتشر کرده است. /۸۲۶/ن ۶۰۲/ش
ماهنامه فکه به شماره دویست و چهارم رسید
 
 
ارسال نظرات