۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۶۵۵۳۲۶

فکه شماره جدید «آقای اصغر» منتشر شد

فکه شماره جدید «آقای اصغر» منتشر شد
دویست و پنجمین شماره ماهنامه فکه با پرونده ویژه شهید مدافع حرم سردار اصغر پاشاپور «آقای اصغر» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، دویست و چهارمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه ویژه خرداد ۹۹ را به سردبیری زهرا عابدی منتشر کرد.

ساختار ماهنامه

مطالب این ماهنامه در هشت بخش سامان یافته است: ی

اول: یادداشت ها  که در آن عنوان های: انقلاب اسلامی؛ جریانی نو به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، مبارزه با کرونا؛ جهاد عظیم مردمی، رقص عاشقان و بانه؛ و 15 خرداد 63  به رشته تحریر درآمده است.

دوم: چشم انداز که در زیر آن این عناوین آمده است: نیاز امروز، نیاز به مهدی (عج)، پدافند غیر عامل(مقابله غیرنظامی هوشمند، علمی و مستمر با انواع تهدیدها) و قاصدی برای نور(مروری بر اهمیت حضور فعال در فضا به بهانه پرتاب ماهواره نظامی نور توسط سپاه).

سوم: گذری از تاریخ که عنوان های: مدرسه عشق(داستان انقلاب-بسیج) و توزیع فرهنگ(به مناسبت ۱۵ خرداد سالروز قیام و شروع نهضت امام خمینی (ره)) در آن دیده می شود.

چهارم: روایت راوی که کو برادرهای من؟(مروری بر زندگی شهیدان حسن، محمدرضا و مرتضی کارور)، وقت امتحان فرارسیده(گزیده ای از زندگی شهید حسین یغماییان) و تا هویزه(گفت و گو با رزمنده جانباز احمد بولیوند) در آن جای دارند.

پنجم: گرم ابزار که در آن به بررسی موشک قائم با عنوان شلیک کن، فراموش کن پرداخته شده است.

ششم: پرونده ویژه این نشریه که به مدافعان حریم اختصاص دارد و عنوان های: آقای اصغر(پرونده ویژه شهید مدافع حرم سردار اصغر پاشاپور)، کنار حاج قاسم(مصاحبه با پدر و مادر شهید اصغر پاشاپور)، قصه اصغر(گفت و گو با حبیب صادقی درباره شهید مدافع حرم اصغر پاشاپور)، قول مردانه،  ماندگاران سوریه(گفت و گو با صقر صبوح درباره شهید اصغر پاشاپور)، رفیق ترین برادر(گفت و گو با حمید پاشاپور برادر شهید مدافع حرم اصغر پاشاپور) در آن گنجانده شده است.

هفتم: فکه+ که دو عنوان در این بخش دیده می‌شود: کتابنامه(تازه های نشر) و دفاع مقدس چند خط خبر(مروری بر اخبار و رویدادهای فرهنگی حوزه دفاع مقدس).

هشتم: مشاهد من البطوله آخرین بخش این ماهنامه است که عنوان قصه اصغر برای آن آورده شده است.

جمع‌بندی

ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه در این شماره خود به بحث مقاومت و شهدای مقاومت پرداخته است و خوانندگانش را با آن آشنا می‌کند.

برشی از ماهنامه

در در صفحه 35 و قسمت پرونده ویژه این ماهنامه درباره خاطرات شهید مدافع حرم سردار شهید اصغر پاشاپور این مطالب نگارش یافته است:

سه سال از شروع زندگی مان گذشته بود که یک روز سربازی از طرف سپاه دانش برای آموزش آمد توی روستای مان. ماه محرم سال ۴۱ بود. بعد از نماز توی مسجد روستا سینه زنی داشتیم. من باسواد بودم و چندتایی کتاب درباره عاشورا خوانده بودم. دلم می خواست درباره قیام امام حسین(ع) با مردم حرف بزنم. بعد از سینه زنی برای مردم سخنرانی کردم. همان سرباز به پاسگاه گزارش کرد و صبح فردا فرستادند دنبالم. رئیس پاسگاه از اقوام پدرم بود. سربسته حالی ام کرد که اگر از آن روستا و آن شهر نروم، دستگیرم می کنند و معلوم نیست تا کی باید توی زندان بمانم. بی آنکه وسایلی برداریم، حوریه سادات را بردم خانه پدرش و جریان را برای آقاسیدعلی گفتم. روحیه اش را می شناختم. شبیه من فکر می کرد. پشتم درآمد و خیالم را راحت کرد که کار درستی کرده ام. از کردستان آمدم بیرون و راهی همدان شدم. یک ماه بنایی کردم و با حقوق کمی که گرفتم یکی دو دست رختخواب و یک چراغ والور کوچک خریدم و بردم خانه آقاسید. نمی توانستیم برگردیم خانه پدرم. خانه سیدعلی هم نمی خواستیم بمانیم. دلمان می خواست مستقل بشویم. توی همان روستا یکی از اتاق های خانه خاله مریم را اجاره کردیم و برای یک سال ماندگار شدیم.

مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، دویست و پنجمین شماره ماهنامه فکه را باقیمت ۱۵۰۰۰ تومان در ۵۶ صفحه منتشر کرده است. علاقه‌مندان جهت خرید این ماهنامه به آدرس اینترنتی:www.magiran.com مراجعه کنند./۸۲۶/ن602/ف

 

عکس عوض شود/ فکه شماره جدید «آقای اصغر» منتشر شد

ارسال نظرات