۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۶۰۱۶۲

ترجمه‌ای از "ظهور داعش" در کتابفروشی‌ها

ترجمه‌ای از
"ظهور داعش" نوشته کارولین کنون با ترجمه پریسا صیادی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، "ظهور داعش" نوشته کارولین کنون با ترجمه پریسا صیادی از سوی انتشارات ققنوس منتشر شد.

مجموعه تاریخ جهان انتشارات ققنوس با هدف ترسیم چشم‌انداز گسترده از سیر تاریخ منتشر می‌شود و اندیشه‌های سیاسی‌، فرهنگی،‌ فلسفی تاثیرگذار را در گذر مشعل تمدن از بین‌النهرین و مصر باستان به یونان،‌ روم، اروپای قرن وسطی و دیگر تمدن‌های جهانی تا روزگار ما پی می‌گیرد. هر جلد از این محموعه برداشتی جامع و روشن از یک دور تاریخی را به خواننده ارائه می‌کند.

"ظهور داعش" جلد هفتاد و ششم این مجموعه است که می‌کوشد، به این سوالات پاسخ دهد که خاستگاه داعش کجاست؟ رهبرانش چه کسانی بودند؟ چه اهدافی در سر داشتند؟ چه پیامدهایی برای منطقه و جهان داشتند؟ زمینه‌های ظهور داعش چه بود و در چه بستری رشد کردند؟ آیا می‌توان از شکل‌گیری چنین سازمان‌ها و گروه‌هایی در آینده جلوگیری کرد؟

با اینکه امروز دیگر داعش قدرتی ندارد، این سؤالات و ده‌ها سوال دیگر همچنان ذهن بسیاری از ما را درگیر کرده است. خواندن این کتاب تا حدودی به یافتن این پاسخ‌ها کمک می‌کند.

نویسنده در پیشگفتار کتاب ابتدا خاستگاه داعش را معرفی می‌کند، ابومصعب زرقاوی که در سال 2004 القاعده عراق را تشکیل داد و در نهایت به یک سازمان بزرگ و افراط‌گرای اسلامی تبدیل شد. نویسنده سپس به معرفی تروریسم در جهان می‌‍‌پردازد. پس از این پیشگفتار چند صفحه‌ای فصل نخست کتاب آغاز می‌شود که به معرفی و ظهور افراد و جریان‌هایی چون بن‌لادن،‌ زرقاوی و القاعده عراق می‌پردازد.

انتشارات ققنوس این کتاب را در 104 صفحه به همراه تصاویر در 100 نسخه به قیمت 25 هزار تومان منتشر کرده است./826/د102/ق

منبع: تسنیم
ارسال نظرات