۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۶۰۲۲۲

شماره جدید ماهنامه «جهان کتاب» منتشر شد

شماره جدید ماهنامه «جهان کتاب» منتشر شد
«جهان کتاب» ماهنامه‌ای است که با مدیر مسئولی طلیعه خادمیان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری جهان کتاب منتشر می‌شود.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، در جدیدترین شماره ماهنامه «جهان کتاب» ویژه فروردین تا خرداد 1399 یعنی شماره‌های 373-371 مطالبی با عناوین عصر بی‌گناهی، خرگوش‌های سفید، جهان اسلام و آلمان نازی، چهره‌هایی از تاریخ و فرهنگ ایران، تحقیق جادویی، نقد ادبی از دریچه ایدئولوژی، اثری نوظهور در فرهنگ‌نویسی، رمانی که فصل اول آن افتاده است، مادر اصفهان، نامه‌هایی برای عروسک گم‌شده، نمونه‌ای از تداوم در شکل بیرونی شعر، اشتفان تسوایگ: متفکر سیاسی، هزا رو یک داستان و تازه‌های بازار کتاب به چشم می‌خورد.

در این شماره داستان کوتاهی از پرویز دوائی با شعری از نزار قبانی آمده است، مریم سیدان درباره کتاب «هیچ دوستی جز کوهستان» اثر بهروز بوچانی نوشته و آن را نقد و بررسی کرده است. یادداشتی از کاوه بیات درباره کتاب «دنیای اسلام و جنگ آلمان نازی» اثر دیوید معتدل نیز یادداشت دیگر این شماره جهان کتاب است. آرش اخوت به اثر تازه علی خدایی، آدم‌های چهارباغ پرداخته و و زری نعیمی رمان گلوگاه طیبه گوهری را بررسی کرده است.

بهناز علیپور گسکری، فرزاد کریمی، معصومه علی‌اکبری و... از دیگر کسانی هستند که در این شماره مجله قلم زده‌اند.

از دیگر مطالب این شماره می‌توان به سبک زندگی ما: زیستن در موقعیت اضطراب، غواصی در اقیانوس، قسم به کلمه، مساله عشق، گزارش پرشور از یک زندگی، ایستادن بر لبه ویرانی، المطابقه و الاختلاف، فلسفه مارکس ازنگاهی دیگر، زیر پوست نشر، علم تجربی فارغ از مفروضیات متافیزیکی نیست و ... اشاره کرد.

در بخش پایانی این نشریه هم مانند شماره‌های قبلی به اسامی و توضیحاتی درباره درگذشتگان اسفندماه سال 98 تا پایان خرداد 99 اشاره شده است.

«جهان کتاب» ماهنامه‌ای است که با مدیر مسئولی طلیعه خادمیان از سوی موسسه فرهنگی هنری جهان کتاب منتشر می‌شود./925/د102/ق

منبع: ایبنا

ارسال نظرات