۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۶۶۰۳۷۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

نذر ماسک یکی از نیازهای کنونی جامعه است

نذر ماسک یکی از نیازهای کنونی جامعه است
حجت‌الاسلام خادمی گفت: با توجه به شرایط کنونی و شیوع کرونا نذر ماسک یکی از نیازهای مهم و حیاتی جامعه است.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به لزوم استفاده از ماسک برای پیشگیری از بیماری کرونا، اظهار داشت: مردم می‌توانند نذورات خود برای خرید ماسک را به هیئت‌های مذهبی تحویل دهند.

وی افزود: مدیران هیئت‌های مذهبی می‌توانند از کانال‌های هماهنگ شده برای خرید ماسک اقدام کنند؛ چراکه مقررشده است با همکاری اداره صمت در استان خرید ماسک باقیمت مناسب انجام شود،

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اهمیت نذر ماسک، اضافه کرد: هرساله به‌ویژه در ایام محرم مردم برای تعالی روح اموات و غیره مواد غذایی، قند و چای نذر می‌کنند که در سال جاری با توجه به شرایط موجود و نیاز مبرم جامعه به استفاده از ماسک نذر ماسک در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاصی که در داخل و خارج کشور حکم‌فرما است لازم است از عاشورا الهام گرفته و در حفظ و زنده نگه‌داشتن ارزش‌های محرم که امری واجب و ضروری است کوشا باشیم.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر ضرورت برپایی عزاداری ماه محرم در سال جاری، تصریح کرد: هیچ مسئله و بهانه‌ای نباید جلوی عزاداری برای امام حسین (ع) را بگیرد و مردم مؤمن هم با برپایی مراسم محرم موافق هستند.

وی خاطرنشان کرد: البته با توجه به بیماری کرونا لازم است پروتکل‌های بهداشتی بیش‌ازپیش رعایت شود و در این رابطه به هیئت‌های عزاداری دستورالعمل‌های لازم ارائه می‌شود تا مراسم عزاداری سال جاری باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: ازجمله دستورالعمل‌های ارائه‌شده به هیئت‌های عزاداری رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و غیره از آغاز تا پایان مراسم‌های عزاداری است.

وی اضافه کرد: امکان اینکه مراسم روضه‌خوانی و سخنرانی در مکان‌های سربسته برگزار شود وجود دارد اما باید حتماً مراسم سینه‌زنی در فضای باز انجام شود و در مورد غذا و سفره‌های نذری هم در سال جاری در هیئت هیچ سفره‌ای انداخته نمی‌شود و اگر غذایی طبخ می‌شود باید بیرون بر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: البته ما در سال جاری به علت شیوع کرونا در شرایط خاصی قرار داریم و مردم باید با آگاهی از این مسئله در مراسم عزاداری محرم امسال خود به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه‌ای داشته باشند./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات