۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۵۹۰۸۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

پروتکل‌های بهداشتی ویژه محرم تدوین و بومی‌سازی شود

پروتکل‌های بهداشتی ویژه محرم تدوین و بومی‌سازی شود
حجت الاسلام خادمی گفت: مجالس عزاداری محرم تعطیل نمی‌شود؛ اما لازم است پروتکل‌های بهداشتی ویژه محرم تدوین و بومی‌سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جلسه ستاد استانی محرم ۱۴۴۲ که با حضور مدیران استانی در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزار شد، ضمن تقدیر از کادر درمانی بیمارستان‌ها و فعالیت‌های گروه‌های جهادی در ایام کرونا، اظهار داشت: همه آحاد مردم به‌ویژه کادر درمانی بیمارستان‌ها و گروه‌های جهادی از ابتدای شیوع بیماری کرونا با ایثار و ازخودگذشتگی برای شکست این ویروس منحوس وارد عمل شدند و خدمات شایسته‌ای به مردم به‌ویژه محرومان و نیازمندان جامعه ارائه شد که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی بابیان اینکه برگزاری مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) با اجرای این پروتکل میسر خواهد بود، افزود: هر هیئت مذهبی تنها زمانی می‌تواند به برپایی مراسم عزاداری محرم بپردازد؛ که درزمینهٔ رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعهد داشته باشد و مخاطبانش ملزم به رعایت همه مفاد اصول بهداشتی باشند؛ که البته با محدودیت‌ها و شرایط ویژه‌ای که در پروتکل‌های بهداشتی لحاظ شده است، برخی از برنامه‌هایی که سال قبل در مراسم عزاداری محرم اجرا می‌شد، تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و حتی‌المقدور برگزاری مجالس در فضای باز انتظاراتی است که لازم است در هیئات مذهبی موردعنایت جدی قرار گیرد؛ چراکه سلامتی جامعه از هر چیزی مهم‌تر است.

وی تصریح کرد: در ایام محرم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی از همه مجالس هیئات مذهبی بازدید به عمل می‌آید و از برپایی مجالسی که پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت نمی‌شود، جلوگیری به عمل می‌آید.

حجت‌الاسلام خادمی تأکید کرد: امسال در ایام محرم پذیرایی در هیئات مذهبی انجام نمی‌شود و نذورات خیرین با مدیریت مسئولان هیئات مذهبی بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی در پایان سخنان خود اظهار کرد: در برخی از مناطق شهری و روستایی وضعیت شیوع بیماری کرونا در حالت سفید قرار دارد و جای نگرانی کم‌تری وجود دارد، لذا لازم است پروتکل های بهداشتی در این‌گونه مناطق، بومی سازی شود تا بتوانیم مجالس عزاداری محرم را در شأن اباعبدالله الحسین (ع) برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه بومی‌سازی پروتکل‌های بهداشتی برای مجالس محرم ضروری است، گفت: بر این اساس مجالس عزاداری محرم تعطیل نمی‌شود؛ اما لازم است پروتکل‌های بهداشتی ویژه محرم تدوین و بومی‌سازی شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات