۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۶۶۰۴۲۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

ضرورت تمرکز بر کشاورزی در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت

ضرورت تمرکز بر کشاورزی در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی بر ضرورت ارتقای کشاورزی تأکید کرد و گفت: روستاها کانون کشاورزی بوده و باید به این مناطق تمرکز کرد و جلوی مهاجرت گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، عصر امروز در پنجمین نشست هیأت اندیشه ورز کشاورزی استان لرستان، گفت: قرار گرفتن دو واژه حَرْث و نسل (نسل و کشاورزی) در آیه قرآن حاکی از تلازم و به هم پیوستگی سرنوشت آنها است و این سرنوشت از حیث فساد و اختلاف و توسعه و پیشرفت است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برقراری و مانایی نسل بدون کشاورزی و توسعه کشاورزی بدون جمعیت فعال، امکان پذیر نیست، افزود: افزایش جمعیت و توسعه کشاورزی رابطه متقابل دارند.

وی با بیان اینکه جمعیت و کشاورزی باهم رابطه ای اساسی و هم افزا دارند، اذعان داشت: تضعیف و یا تقویت سرنوشت یکی بر سرنوشت دیگری تأثیرگذار است و باید مطالعات راهبردی لازم در این زمینه صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی بر ضرورت نسل شناسی و برقراری ارتباط با نسل جوان تأکید کرد و بیان کرد: باید جلوی رواج فساد در نسل که در قرآن نیز به آن اشاره شده است، جلوگیری کرد چراکه هر روندی که به از دست رفتن امکانات نسلى، فرصت های نسلی، مسؤولیت پذیری نسلى و فعالیت هاى نسلى، منجر شود مصداق فساد در نسل است.

وی ادامه داد: برای سپردن سرمایه های انسانی و طبیعی به نسل امروز و آینده باید نسلی سرزنده و دارای انگیزه های کافی و مسؤولیت پذیر تربیت شود.

رییس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در بخش دیگری از سخنانش مناطق روستایی را کانون کشاورزی خواند و بیان کرد: برای ارتقای کشاورزی باید در روستاها تمرکز داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید بکوشیم سطح زندگی در روستا و منطق روستا نشینی را ارتقا ببخشیم و از مهاجرت روستاییان جلوگیری کنیم./9451/پ210/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
مهاجرت به روستاها باعث رونق تولید داخلی میشود.
0
0