۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۶۶۰۳۷۵
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

استفاده از زکات در کمک های مؤمنانه

استفاده از زکات در کمک های مؤمنانه
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: با توجه به بحث کمک های مؤمنانه که امروزه خیلی پر رنگ شده است، می توانیم زکات جمع شده را نیز در همین قضیه استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در شورای زکات استان همدان، اظهار کرد: در بحث «زکات»، مسئله تبلیغ و جذب افراد مسئله بسیار مهمی است.

وی با اشاره ظرفیت روحانیون حاضر در روستا، عنوان کرد: در برخی روستاها روحانیون با استعدادی داریم که با بیان خوب و رفتار مناسب افراد زیادی را جذب می کنند.

امام جمعه همدان اضافه کرد: با توجه به بحث کمک های مومنانه که امروزه خیلی پر رنگ شده است، می توانیم زکات جمع شده را نیز در همین قضیه استفاده کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ضمن اشاره به همکاری همه‏ نهادهای مربوطه در قضیه زکات، گفت: اداراتی مانند جهاد کشاورزی که ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با کشاورزان دارد، می تواند کشاورزان را در بحث پرداخت زکات راهنمایی کند.

وی در همین راستا بیان داشت: گاهی ممکن است که یک کشاورز به صحبت یک روحانی عمل کند و گاهی نیز ممکن است به حرف یک مهندس اداره کشاورزی گوش کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان برخی مشکلات روستائیان، مطرح کرد: باید در هزینه کردن بودجه ای که توسط دهیاری ها جمع می شود، اولویت ها را شناسایی و درنظر گرفت و ابتدا به مسائل با اولویت بالا پرداخته شود./1403/ت304/ب1

ارسال نظرات