۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۶۶۰۹۳۰
جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان مطرح کرد؛

تشیع لندنی پشت پرده تحریک مردم به رعایت نکردن دستورات بهداشتی

تشیع لندنی پشت پرده تحریک مردم به رعایت نکردن دستورات بهداشتی
حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: افرادی که هرگز علیه ظلم و استکبار موضع گیری نکرده‌اند اکنون در حال ایجاد دوقطبی سلامت و حفظ شعائر دینی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی جانشین حوزه علمیه اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های ابلاغی ستاد ملی کرونا در مراسمات عزاداری کاملا لازم و ضروری است، گفت: ارادتمندان به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامت خود و جامعه به برپایی مراسمات عزاداری و سوگواری بپردازند.

وی در ادامه افزود: امام خمینی می‌فرمایند ما هرچه داریم از محرم و صفر است، براساس آموزه‌های عاشورایی نهضت امام حسین(ع) انقلاب اسلامی ما شکل گرفته است و تا به امروز با نگاه به قیام ایشان و قیام و نهضت جهانی امام زمان(عج) و بر اساس این دو منظر ماهیت و هویت انقلاب اسلامی و نظام مقدس اسلامی را تعریف می‌کند.

تحریک مردم به عدم رعایت دستورات بهداشتی برخاسته از دشمنی با نظام است

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: صداهای ضعیفی از افرادی کم تعداد که باید بگوییم این صدای دشمن است که از حلقوم افراد ساده لوح به گوش می‌رسد که مخالفت صریح و آشکار با دستورالعملهای ابلاغی و تدابیر تنظیمی ستاد ملی کرونا دارند در حالی که رهبر معظم انقلاب فرمودند این دستورالعمل‌ها رعایت شود چرا که عدم رعایت این دستورات می‌تواند فاجعه آمیز باشد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی در ادامه خاطرنشان کرد: اینکه برخی شعارگونه مردم را تحریک و صریحا اعلام کنند حتی اگر مبتلا به بیماری شوید یا بیمار باشید و دیگران مبتلا شوند اشکالی ندارد و به واسطه حضور در جلسات عزاداری امام حسین(ع) بدون رعایت دستورات بهداشتی اگر کسی مبتلا به کرونا شود و از دنیا برود شهید مدافع حرم است، این مطلبی است که با هدف تفرقه افکنی و مبارزه با تدابیر بهداشتی نظام مقدس اسلامی و دشمنی با نظام و انقلاب اسلامی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه مبانی فقهی و قرآنی و روایی ما تأکید می‌کند بر حفظ جان، تصریح کرد: امروز مصداق بارز دستور قرآن کریم که می‌فرماید خودتان را به هلاکت نیندازید، همین مسأله نادیده گرفتن دستورالعمل های ستاد ملی کرونا است و رعایت نکردن دستورات بهداشتی در شرایط کنونی از مصادیق بارز به هلاکت انداختن خود است.

نباید رفتار ما سبب متهم شدن تشیع به بی خردی شود

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با اشاره به عقلانیت و منطق دین اسلام، اظهار کرد: نباید رفتاری از ما سر بزند که مسلمانان و به ویژه شیعیان به بی خردی متهم شوند، نباید به دست دشمنان حربه بدهیم، البته همان منطقی که قمه زنی را ترویج می‌دهد برای استفاده در اهداف سیاسی، نادیده گرفتن دستورات ستاد ملی کرونا را هم طبیعی است که تبلیغ کند و در واقع دو لبه یک قیچی را برای ضد انقلاب فراهم می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با بیان اینکه عزاداری یک امر مستحب است ولی حفظ جان و سلامت جامعه واجب است، عنوان کرد: اهل بیت(ع) همواره از جان و سلامت یاران و اصحاب و پیروان خود مراقبت می‌کردند مگر جایی که مصلحت اهم در میان بود مانند جهاد فی سبیل الله، در دیگر عرصه ها ائمه معصومین(ع) اهتمام ویژه ای به حفظ جان یاران و اصحاب و پیروان خود داشتند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی که خطر قطعی بیماری کرونا در انتظار افرادی است که رعایت دستورات و شرایط بهداشتی را مد نظر نداشته باشند، نمی‌توان گفت سلامت انسان برای شرکت در مراسم عزاداری مهم نیست، گاهی مغالطاتی افراد انجام می‌دهند که هشیاری و بیداری پیروان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) این اقدامات و توطئه‌های وسوسه انگیر را خنثی خواهد کرد.

ساکتین عرصه های مختلف مشوق جامعه به عدم رعایت بهداشت هستند

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان بر ضرورت رعایت دستورات بهداشتی در برگزاری مراسمات عزاداری و همچنین برای حضور در این مراسمات تأکید کرد و گفت: کسانی جامعه را ترغیب به عدم رعایت دستورات بهداشتی می‌کنند که سابقه حضور در دفاع مقدس را ندارند و حتی مبارزه با جریان داعش که برای حرم و حریم اهل بیت(ع) خط و نشان می‌کشیدند در کارنامه این افراد وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به مشکلاتی که در برخی کشورهای اسلامی نظیر یمن و فلسطین و سوریه و عراق و افغانستان وجود دارد و ظلمی که به مسلمانان در این کشورها می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته چندین ماه کشور ما درگیر سیل بود و همه مردم همت کردند و بسیج عمومی برای امداد سیل زدگان و کمک به هموطنان انجام شد اما این افرادی که امروز مردم را دعوت به عدم رعایت بهداشت می‌کنند ساکتین در امداد و یاری هموطنان بودند.

وی پیام اصلی قیام و نهضت امام حسین(ع) را امر به معروف و نهی از منکر دانست و خاطرنشان کرد: کدام مورد از معروفات را جریان وابسته به استعمار و جریان پناه گرفته در آغوش استعمار که تحت عنوان شیعه لندنی آن را می‌شناسیم، ترویج کرده است و کدام منکر را نهی کرده‌اند؟

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: محوری ترین معروف قیام عاشورا ظلم ستیزی و پاسداری از کیان اسلام است، آیا تا کنون تشیع لندنی علیه نظام اشغالگر قدس سخنی به میان آورده است؟ در مورد ستمگری آل سعود اعلامیه داده‌اند؟ در مورد مظلومیت کشورها و ملت‌های مسلمان سخنرانی کردند یا حرفی زده‌اند؟ مگر محوری‌ترین شعار عاشورای امام حسین(ع) ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم نیست؟ چرا به شعارهای عاشورایی توجه نمی‌کنند؟

تشیع لندنی همواره به مردم آدرس غلط می‌دهد

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به آدرس‌های غلطی که تشیع لندنی در امور مختلف به مردم می‌دهد، تصریح کرد: همه مردم به خوبی می‌دانند دنیا درگیر یک مشکل فراگیر است و همه باید یاری رسان باشند برای مبارزه با این بیماری، وقتی با رعایت مسائل بهداشتی می‌توان تعظیم شعائر حسینی(ع) را به جا آورد به چه دلیل این جریان دوگانه سلامت و عزاداری را ایجاد می کند؟

وی با بیان اینکه وظیفه همه ما تعظیم شعائر اسلامی است، اظهار کرد: از مهمترین شعائر دینی ما حفظ آموزه‌های عاشورایی و درس‌های مکتب امام حسین(ع) است، امسال هم با رعایت دستورات بهداشتی و مراقب از سلامت خود و جامعه به برپایی مراسمات عزاداری می‌پردازیم و اجازه تعطیلی مراسم عزاداری امام حسین(ع) را نمی‌دهیم اما از سلامتی خود و دیگران مراقبت می‌کنیم چرا که بنابر فتوای مراجع اگر سبب بیماری دیگران شویم حق الناس بر گردن ما خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با اشاره به تعطیلی نسبی مراسم حج و پیاده روی اربعین و جشن‌های اعیاد بزرگ مانند نیمه شعبان و عید غدیر، خاطرنشان کرد: در ایام محرم بدون اینکه ذره ای از ارادت ما به امام حسین(ع) کم بشود، باید با رعایت شرایط بهداشتی و شرایط ابلاغی ستاد کرونا ما به تعظیم شعائر حسینی بپردازیم و مراسمات محرم را بدون آسیب زدن به سلامت خود و جامعه برگزار کنیم و دستورالعمل های صادر شده واضح و روشن است و لازم است بنابر فرمایش رهبر معظم انقلاب، همه ما این دستورات را رعایت کنیم./1304/ت302/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات