۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۶۵۸۴۵۰
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

توانمندسازی مردم در اولویت فعالیت‌های محرومیت‌زدایی قرار گیرد

توانمندسازی مردم در اولویت فعالیت‌های محرومیت‌زدایی قرار گیرد
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: برای محرومیت زدایی تنها کمک مالی و تزریق بودجه کافی نیست بلکه باید مردم مناطق محروم توانمند سازی شده و در آبادانی منطقه خود مشارکت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مسئولان خیریه سعادت اصفهان و بخشدار شهر بنت استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در زمان طاغوت هیچ‌گونه رسیدگی به مناطق محروم و حتی روستاهای مرکز کشور نمی‌شد و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون برای رفع محرومیت‌ها تلاش‌های فراوانی انجام شده است اما این اقدامات کافی نیست.

وی با بیان اینکه مردم مناطق محروم باید توانمند شوند، افزود: نباید تنها به تزریق پول، ارائه کمک‌های مالی و مادی و حتی ایجاد زیرساخت‌ها بسنده کرد بلکه لازم است فرهنگ کار در مناطق محروم گسترش یابد تا ساکنان آن مناطق برای رفع محرومیت خود تلاش کنند نه اینکه منتظر باشند تا کسی برای آنان کاری بکند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با تأکید بر لزوم مشارکت مردم شهرها و روستاهای محروم در توسعه و آبادانی محل سکونت خود عنوان کرد: حتی اگر پول و بودجه‌ای نیست می‌توان بخشی از نیروی کار برای اجرای پروژه‌های زیرساختی را از مردم همان منطقه تأمین کرد، باید کاری کرد که همه مردم آن مناطق توانمند شده و آموزش‌های لازم به آنان ارائه شود و ظرفیت‌ها و استعدادها به کار بسته شود.

وی با بیان اینکه فقر فرهنگی در مناطق محروم نیز باید برطرف شود، گفت: امام علی(علیه‌السلام) در روایتی می‌فرمایند هر کس آب و خاک داشته باشد و اظهار فقر کند از رحمت خدا به دور است، حتی قرض دادن از پرداخت پول و انفاق کردن بهتر است چراکه آن فردی که پولی را قرض گرفته است، تلاش می‌کند تا قرض خود را پرداخت کند و این تلاش کردن، او را به جلو حرکت می‌دهد.

آیت‌الله طباطبایی نژاد بیان کرد: مردم اصفهان دارای منشی اسلامی و انسانی هستند و در بحران‌های مختلف همچون سیل و زلزله به کمک هم وطنان خود می‌شتابند، برادران اهل تسنن، برادران دینی ما هستند و به ائمه اطهار(علیهم‌السلام) احترام می‌گذارند و وظیفه ماست که در بحران‌ها به آنان یاری رسانیم.

عضو هیئت امناء خیریه سعادت اصفهان در این دیدار اظهار داشت: این خیریه حدود 8 سال در سیستان و بلوچستان در بخش‌های مختلف عمرانی، ساخت مدرسه، کارآفرینی و غیره فعالیت دارد و حدود 3 هزار نفر از مردم این استان، برای درمان و بستری در اصفهان پذیریش شده‌اند.

باطنی گفت: شاخ و برگ درختان خرما در 5 استانی که دارای نخلستان هستند سوزانده می‌شود در حالیکه بر اساس تحقیقات انجام شده که میزان خاصیت برگ درختان خرمان بیشتر از کاه گندم است، این تحقیقات با همکاری خیریه سعادت و دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شده است، ما در حال فرهنگ سازی برای جلوگیری از امحا شاخ و برگ درختان خرما هستیم.

وی گفت: به مسئولان تهران پیشنهاد داده‌ایم که هر استان برخوردار یک شهر از شهرهای استان سیستان و بلوچستان و هر خیریه یک روستا را انتخاب کرده و در حوزه‌های زیرساختی آن کار کند تا مشکلات این استان کاهش یابد.

عضو هیئت امناء خیریه سعادت اصفهان یادآور شد: شهر اصفهان، شهر «بِنت» از توابع شهرستان نیک شهر استان سیستان و بلوچستان را به عنوان «هم پیوندی» انتخاب کرده که قرار است با کمک خیران در حوزه زیرساخت‌ها در این شهر کار شود، احداث بیمارستان 32 تخته خوابی و ایجاد راه‌های جدید و بهسازی راه‌های قدیمی با کمک دولت و خیران از دیگر برنامه‌های این خیریه است./1304/د102/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات