۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۶۶۰۹۴۳
استاد حوزه علمیه:

توجه به محتوا از نیازهای سینمای ایران در مقابل سینمای غرب است

توجه به محتوا از نیازهای سینمای ایران در مقابل سینمای غرب است
حجت الاسلام شریفی خواه گفت: توجه به محتوا، انتقال مفاهیم فرهنگی، ملی و مذهبی و توجه به داشته ها از نیازهای امروز سینمای ایران در مقابل سینمای غرب و هالیوود است.

حجت الاسلام محمدرضا شریفی خواه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عنوان کرد: توطئه علیه کشورهای اسلامی نه به یک مقوله ختم می شود و نه به یک زمان خاص.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: دشمن در بحث رسانه ای به ویژه در بحث تولیدات سینمایی و تلویزیونی برای کشورهای اسلامی نسخه های شیطانی زیادی پیچیده است.

این استاد حوزوی ادامه داد: در تولیدات سینمایی که توسط دشمنان به ویژه رسانه های صهیونیسم جهانی ساخته می شود، عملا در بطن این تولیدات شاهد تلاش برای القای افکار غربی، باور و حتی تغییر نگرش ها در بین مسلمین هستیم.

حجت الاسلام شریفی خواه بیان داشت: متاسفانه در کشور نیز بسیاری از جوانان به سمت و سوی تولیدات و سریال های خارجی کشش دارند و همین امر باعث خود بیگانگی در بحث فرهنگی می شود.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: محتوای تولیدات سینمایی کشورهای غربی، جایگزین کردن فرهنگ مادیگرایی غرب به جای ارزش های اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: در این حال باید اذعان کرد که کشش جوانان به سمت و سوی فیلم ها و سریال های خارجی نشأت گرفته از یک خلأ می باشد و آن خلأ چیزی جز کم کاری فیلمسازان داخلی نیست.

حجت الاسلام شریفی خواه گفت: متاسفانه فیلم سازان داخلی به جز اینکه از نظر مالی حمایت کافی نمی شوند، بلکه در بحث محتوا از یک فقر فرهنگی رنج می برند.

این استاد حوزوی ادامه داد: این روند در صورتی روی می دهد که پتانسیل های عظیم فرهنگی و دینی در کشور به حدی است که می تواند برای سالیان سال، محتوای تولیدات سینمایی را تامین کند، ولی این مهم به فراموش سپرده شده است.

حجت الاسلام شریفی خواه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بحث تلویزیون نیز به عینه می بینیم که تولیدات سیما به سمت و سوی مشترکی در حرکت است که این باعث یکنواختی بیننده و مخاطب می شود که بی شک به دنبال این امر شاهد کاهش محسوس مخاطبین تلویزیون خواهیم بود.

این پژوهشگر حوزوی ادامه داد: توجه به محتوا، انتقال مفاهیم فرهنگی، ملی و مذهبی، توجه به داشته ها و... از نیازهای امروز سینمای ایران در مقابل سینمای غرب و هالیوود است./1400/ت210/ب1

ارسال نظرات