۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۶۶۰۹۷۹
آیت الله اعرافی:

هیئات عزاداری محرم را با عقل‌گرایی و مشورت با علما همراه کنند

هیئات عزاداری محرم را با عقل‌گرایی و مشورت با علما همراه کنند
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: هرچه یک هیأت بتواند کار خود را با عقل گرایی و همراهی و مشورت اساتید عالم عجین کند، قطعاً موفقیت‌های بیشتری خواهد داشت.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مسؤولین هیئت مذهبی خادم الرضا (ع) که امروز در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، بیان داشت: ان شاءالله مردم و هیئات مذهبی بتوانند امسال در این شرایط سخت مراسم خوب و بانشاط توأم با حفظ سلامتی و بهداشت را داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ضمن تقدیر از زحمات همه هیئت های مذهبی گفت: انسان باید تمام عواطف و شور و هیجان خود را به عقلانیت مبتنی سازد؛ عواطف و شور و نشاط لازمه ی رشد بشر است اما باید با عقل مدیریت شوند.

وی افزود: هرچه یک هیئت بتواند کار خود را با عقل گرایی و همراهی و مشورت اساتید عالِم عجین کند، قطعاً موفقیت های بیشتری خواهد داشت.

آیت الله اعرافی با اشاره به شرایط کنونی و شیوع مجدد ویروس کووید ۱۹ اظهار داشت: قصه ی کرونا یک تکانه و یک شوک بود که بر جامعه ی بشری وارد شد؛ این ماجرا یک نشانه از قدرت الهی است تا انسان ها بیدار شوند و ما امیدواریم پیام این بیدارباش را به خوبی دریابیم.

وی با برشمردن تعدادی از آسیب های این بیماری تصریح کرد: آسیب هایی که این بیماری داشته است از بُعد اجتماعی و روانشناختی قابل بررسی است.

مدیر حوزه های علمیه گفت: یکی از این آسیب ها ایجاد گسست ها و قطع ارتباطات اجتماعی است و همه ی ما باید تلاش کنیم از پیامدهای این آسیب جلوگیری نموده و درصدد جبران آن برآییم.

وی عنوان داشت: آسیب دیگر این شرایط اختلالاتی است که از بُعد فردی مردم را درگیر و سبب مشکلات روانی همچون افسردگی، وسواس و سایر اختلالات روانشناختی می شود .

امام جمعه قم بیان داشت: آسیب سوم این اوضاع، تأثیری است که بر روی فضای مذهبی و مراسمات و گردهمایی های دینی گذاشته و موجب خلوت شدن آن ها می شود .

وی افزود: آسیب بعدی، آسیب بر روی نوجوانان و هضم آنها در فضای مجازی و عادت به انزوای اجتماعی است.

آیت الله اعرافی گفت: امیدواریم هیئت های مذهبی بتوانند با برگزاری مراسم محرم، همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی از این آسیب ها بکاهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد بین المللی هیئت خادم الرضا (ع) از نقاط قوت و از کارهای خوب این هیئت است که ثمراتی را هم به دنبال خواهد داشت./1350/د102/ف

ارسال نظرات