فعالیتهای تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در ماه محرم
حجت الاسلام حامد اهتمام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با بیان اینکه در مسأله برگزاری مراسمات محرم و تبلیغ در محرم، معتقد هستیم در عین رعایت دستورات بهداشتی و پروتکلهای تعیین شده باید مراسم روضه امام حسین را هم برگزار کرد، گفت: روضه نباید تعطیل شود بلکه باید مدل عزاداری تغییر کند، به همین دلیل به نتیجه رسیدیم بحث اعزام حضوری مبلغین را در دستور کار داشته باشیم و این فرایند مانند گذشته ادامه داشته باشد.
مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: امسال فرآیند اعزام تفاوتهایی با گذشته دارد، یکی اینکه درخواست اعزام مبلغ از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان به ما ابلاغ شود، چرا که سازمان تبلیغات در کل استانها نمایندگی دارد و ما درصورتی که اداره کل تبلیغات در استان اعلام نیاز کند برای مناطق مختلف اعزام مبلغ را انجام خواهیم داد.
ثبت نام 500 طلبه برای اعزام به مناطق تبلیغی
وی با اشاره به ثبت نام حدود 500 طلبه در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برای اعزام به مناطق تبلیغی برحسب اعلام نیاز اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از تبلیغ و فعالیتهای تبلیغی مسأله امتداد تبلیغ است و فعالیت های تبلیغی باید استمرار و امتداد داشته باشد، به این معنا که زمانی که یک مبلغ به محلی اعزام میشود باید مسیر تبلیغی خود در ان منطقه را ادامه دهد، طرح «امتداد تبلیغ» را راه اندازی کردیم.
حجت الاسلام اهتمام در ادامه افزود: برای امتداد تبلیغ حضور در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و ارائه محتوا در این فضا به مخاطبین بهترین روش است، به همین منظور امسال برنامه ریزی کردهایم که تمام اعزامها پیوست رسانهای خواهد داشت.
مدیر کل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه مبلغین اعزامی از دفتر تبلیغات اصفهان باید در فضای امتداد تبلیغی داشته باشند، تصریح کرد: 5 مهارت ویژه به مبلغین در خصوص فعالیتهای رسانهای و مدیریت صفحات و کانالها در فضای مجازی آموزش داده شده است تا مبلغین بتوانند به بهترین نحو با مخاطبین خود در فضای مجازی ارتباط داشته باشند و کسانی که گواهی آموزش این دوره را کسب کرده باشند میتوانند به صورت حضوری هم به تبلیغ بپردازند.
وی از فعال سازی نرم افزار موبایلی روزبرگ خبر داد و عنوان کرد: محتوای تبلیغی با محوریت خانواده تحت عنوان «خانواده حسینی» در این نرم افزار موبایلی با محوریت ارتباط امام حسین(ع) و تعاملات ایشان با خانواده مکرمشان توسط استاد تراشیون جمع آوری و ارائه شده است و مبلغین می توانند از آن در عرصه تبلیغ به خوبی استفاده کنند.
امیدآفرینی از مأموریتهای مبلغان در ماه محرم است
حجت الاسلام اهتمام امید آفرینی را محوریت فعالیت تبلیغی مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد و گفت: امیدآفرینی یکی از بهترین عوامل مبارزه با استرسهای زندگی و آسیب های روحی جامعه است به همین منظور به طلاب و مبلغین توصیه شده است که فضای امیدوارانه و افق روشن آینده را برای مخاطبین خود ترسیم کنند که با توجه به شرایط بد اقتصادی و شیوع ویروس کرونا و فشارهای روانی و استرس های ناشی از آن لازم است که این امیدآفرینی در جامعه شکل بگیرد.
مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: ترسیم فضای امید و نشاط یکی دیگر از مأموریتهای مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی در ماه محرم است. طرح «هر خانه یک حسینیه» هم از دیگر عرصههایی است که دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در آن نقش آفرینی دارد و حدود 250 مبلغ تخصصی خانواده در این طرح از سوی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان معرفی شدهاند.
وی با اشاره به فعالیت طلاب توانمند به عنوان گروه های تبلیغی در فضای مجازی، اظهار کرد: این طلاب با عنوان کنشگران فضای مجازی فعال شدند تا در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی به تولید محتوا به روشها و فرمتهای مختلف بپردازند، محرم و خانواده، محرم و اخلاق، محرم و نظام سیاسی از محورهای فعالیتهای این کنشگران فضای مجازی است.
پاسخگویی به 70 شبهه رایج در جامعه
حجت الاسلام اهتمام پاسخگویی به شبهات را از فعالیتهای مهم عرصه فرهنگی تبلیغی ترسیم کرد و گفت: حدود 70 شبهه که از میان سؤالات مردم از مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، شبهات موجود در فضای مجازی و رسانهها استخراج شده است با چهار محور سؤالات کلامی، سؤالات اخلاقی تربیتی، سؤالات ناظر به احکام شرعی و سؤالات مربوط به عرصه سیاسی است که به صورت مداوم پاسخ به آنها ارائه می شود و قرار است از طریق گوناگون در سطوح مختلف جامعه پاسخ ها به مردم ارائه شود.
وی از طراحی 20 ایده به عنوان مدلهای عزاداری در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور خبرداد و تصریح کرد: ایدهها در سه بخش با محوریت مبلغین دینی، عزاداران حسینی و بانیان و مسؤولان جلسات عزاداری طراحی شده و به مخاطبین ارائه شده است./1304/ت210/ب1