۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۶۶۱۱۵۵
معاون پژوهش دانشگاه معارف اسلامی مطرح کرد؛

تجلی عقلانیت شیعی در محرم ۹۹

تجلی عقلانیت شیعی در محرم ۹۹
حجت الاسلام ارجینی گفت: با رعایت دستورالعمل‌ها و برگزاری با شکوه عزاداری امام حسین(ع)، محرم امسال نماد عقلانیت شیعه در جهان خواهد بود.

حجت الاسلام حسین ارجینی معاون پژوهش دانشگاه معارف اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت کشور را از برکات اعتقاد به اهل بیت و قیام امام حسین(ع) دانست و اظهار داشت: علاوه بر اذعان همگان به اهمیت بزرگداشت شعائر دینی باید تمامی پروتکل ها در عزاداری ها رعایت شود.

حجت الاسلام ارجینی با بیان اینکه رویکردهای غیر عقلانی موجب آسیب رساندن به عزاداری امام حسین(ع) می شود، گفت: این رویکردها همواره وجود داشته است و امسال نیز برخی جریان های افراطی شرایط کرونایی را مستمسک خود قرار دادند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه قدرت های استکباری از گسترش مکتب اهل بیت(ع) در جهان هراس دارند، عنوان کرد: حرکت هایی مانند قمه زنی در خیابان های لندن و اعطای مجوز از سوی دولت انگلیس برای این اقدام، در راستای ایجاد تنفر در مردم اروپا نسبت به اسلام و تشیع صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام ارجینی مکتب اهل بیت(ع) را مکتب عقلانیت و درست اندیشی خواند و ابراز کرد: در شرایط کنونی باید بر اساس توصیه های رهبر انقلاب پروتکل های بهداشتی به صورت کامل اجرایی شود.

وی مطرح کردن بحث تعطیلی عزاداری را خطرناک دانست و اظهار داشت: با توجه به تجربه هایی که در مبارزه با ویروس کرونا در ماه های گذشته به دست آمده است، مومنین بیشتر از هر قشر دیگری مقید به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و برگزاری باشکوه مراسم عزاداری امام حسین(ع) محرم امسال نمادی از عقلانیت شیعه در جهان خواهد بود./1350/ت302/ف

ارسال نظرات