۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۶۶۱۲۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

برافراشتن عَلَم قیام و مقاومت برای همیشه تاریخ هدف حرکت امام حسین بود

برافراشتن عَلَم قیام و مقاومت برای همیشه تاریخ هدف حرکت امام حسین بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام خادمی گفت: هدف امام حسین (ع) در قیام کربلا، نفسِ حرکت و قیام و نفسِ ایجاد مقاومت و اعلام مقاومت و عدم سازش و تسلیم برای همیشه تاریخ بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست برنامه‌ریزی مراسم محرم، با اشاره به هدف قیام حسینی (ع)، اظهار کرد: بعضی می‌گفتند حسین بن علی (ع) فقط برای گرفتن حکومت قیام کرد، چون می‌دید که یزید آدم فاسدی است و جامعه اسلامی را در معرض یک خطر جدی قرار داده است.

وی افزود: بر اساس این نظر حضرت قیام کرد تا حکومت را بگیرد؛ لذا به سمت کوفه حرکت کرد که آنجا قیام کند و کوفه را به اصطلاح امروز آزاد کند و نیروهای خود را در آنجا جمع کند و علیه حکومت مرکزی بشورد، اما وقتی دید که نمی‌شود و کوفی‌ها همراه نیستند، ایشان هم منصرف شد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه برای این نظر، شواهد و قرائنی هم ذکر می‌کنند اما درمجموع، این نظر درستی نیست، اضافه کرد: عده‌ای دیگر می‌گویند نه اصلاً حسین بن علی (ع) نیت حکومت کردن نداشت، بلکه خواست کشته بشود.

وی افزود: این افراد می‌گویند وقتی امام حسین (ع) دید با زنده بودنش نمی‌تواند آن تکلیف الهی را انجام دهد، پس با کشته شدن این کار را انجام داد که این هم نظر درستی نیست و درواقع این دو نظریه، بین هدف و نتیجه خلط کرده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: حقیقت این است که امام حسین (ع) نه برای حکومت کردن می‌رفت و نه برای کشته شدن و کشته شدن و حکومت کردن هدف‌های امام حسین (ع) نبودند، بلکه نتایج حرکت آن حضرت بودند.

وی تصریح کرد: البته یکی از این دو، نتیجه قطعی حرکت بود و امام حسین (ع) در این راه یا به حکومت می‌رسید و یا کشته می‌شد؛ اما هدف امام حسین (ع) نفسِ حرکت و قیام و نفسِ ایجاد مقاومت و اعلام مقاومت و عدم سازش و تسلیم بود.

حجت‌الاسلام خادمی گفت: اگر این مقاومت و این حرکت به حکومت می‌رسید حضرت دنباله حکومت نبوی و علوی را ادامه می‌داد، اما اگر نهایتِ این کار، کشته شدن و شهادت بود، باز هم امام حسین (ع) استقبال می‌کرد، چون با خودِ این حرکت هدف او انجام شده بود.

وی تصریح کرد: هدف امام حسین (ع) این بود که نفسِ انجام این حرکت سرمشقی برای همه مسلمانانی باشد که آن روز و در طول تاریخ به دنیا می‌آمدند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات