۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۶۱۲۰۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

عدالت‌خواهی و مطالبه گری ضرورت یک جامعه انقلابی است

عدالت‌خواهی و مطالبه گری ضرورت یک جامعه انقلابی است
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: عدالت‌خواهی و مطالبه گری ضرورت یک جامعه انقلابی و عدالت ستون فقرات حرکت مصْلحانه مصْلحان بزرگ در مکتب وحی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با گرامیداشت ایام محرم و هفته احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: در ایام هفته امربه‌معروف و نهی از منکر، یکی از سرفصل‌های مهم و اساسی مقوله عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: البته عدالت‌خواهی و مطالبه‌گری الزامات و باید و نبایدهایی دارد که بدون توجه به آن، عدالت‌خواهی جزء مظلوم‌ترین وظایف قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: برخی از شیوه‌های مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی که در بعضی عرصه‌ها و توسط گروهی از جریانات و افراد در سطوح مختلف دیده می‌شود این نگرانی را برمی‌انگیزد که مبادا بی‌توجهی به این الزامات موجب منزوی شدن اصل لازم و ضروری عدالت‌خواهی شود.

وی با بیان اینکه عدالت‌خواهی و مطالبه گری ضرورت یک جامعه انقلابی است، افزود: عدالت رکن رکین حرکت انبیای الهی و ستون فقرات حرکت مصْلحانه مصْلحان بزرگ در مکتب وحی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امام خامنه‌ای در بیان ارکان چهارگانه حرکت پیامبر اعظم (ص) می‌فرمایند: پیامبر اکرم نظامی را به وجود آورد که خطوط اصلی آن چند چیز بود؛ خط اصلی اول معرفت شفاف و بی‌ابهام نسبت به دین، معرفت نسبت به جامعه، نسبت به احکام، معرفت نسبت به تکلیف، نسبت به خدا، نسبت به پیامبر و نسبت به طبیعت است.

وی با بیان اینکه خطّ اصلی دوم عدالت مطلق و بی‌اغماض بود، افزود: عدالت در قضاوت، عدالت در برخورداری‌های عمومی و نه خصوصی امکاناتی که متعلّق به همه مردم است و باید بین آن‌ها با عدالت تقسیم شود، عدالت در اجرای حدود الهی و عدالت در مناصب و مسوؤلیت‌دهی و مسؤولیت‌پذیری ازجمله رئوس این خط است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ایشان خط اصلی سوم را عبودیت کامل و بی‌شریک در مقابل پروردگار برشمرده و چهارمین اصل را عشق و عاطفه جوشان می‌دانند و سپس می‌فرمایند: طبیعی است که وقتی عدالت نباشد، وقتی عبودیت خدا نباشد، جامعه پوک می‌شود؛ آن وقت ذهن‌ها هم خراب شود.

وی تصریح کرد: در جای‌جای بیانات و پیام‌های ایشان، مسئله عدالت در صدر قرار دارد، ازجمله در بیانیه گام دوم که نقشه راه دهه پنجم انقلاب است در چهارمین توصیه موضوع «عدالت و مبارزه با فساد» را مطرح می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: هم‌چنین ایشان در سخنرانی‌شان در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم، ضمن اشاره به حرکت‌های چشمگیر انقلاب اسلامی و نظام اسلامی، نمره نظام را در این عرصه مطلوب نمی‌دانند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات