۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۵۸۳۷۵
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تحول در الگوهای اقتصادی از نیازهای اساسی کشور است

تحول در الگوهای اقتصادی از نیازهای اساسی کشور است
حجت‌الاسلام سالاری گفت: در حوزه اقتصاد متأسفانه رشد اقتصادی جامعه را بهبود نداده‌ایم و اگرچه در برخی حوزه‌ها پیشرفت‌هایی داشته‌ایم، اما در اقتصاد خرد وضعیتمان خوب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست تصویری مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری، بر ضرورت پیگیری روند تحولی در بخش‌های مختلف کشور تأکید کرد.

وی افزود: در حوزه اقتصاد متأسفانه رشد اقتصادی جامعه را بهبود نداده‌ایم و در عدالت هم به قول رهبر انقلاب عقب مانده‌ایم و اگرچه در برخی حوزه‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، اما در اقتصاد خرد وضعیتمان خوب نیست.

حجت‌الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: الگوی پیشرفت و عدالت باید بتواند هم‌زمان نیازها و کفاف زندگی مردم را پوشش دهد و امنیت اجتماعی مردم را فراهم کند که تحقق این مهم نیازمند تحول در الگوهای اقتصادی‌مان است.

وی تصریح کرد: در حوزه مدیریت کشور هم نیازمند تحول فوری در نظام دیوانسالاری و بروکراسی و توسعه دولت الکترونیک هستیم و اگرچه در این زمینه خوب شروع کرده‌ایم، اما خوب جلو نمی‌رویم.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: به نظر می‌رسد بخش زیادی از تحولات مورد نیاز جامعه با بسط دولت الکترونیک تحقق پیدا خواهد کرد؛ زیرا اکنون بروکراسی اداری ما به‌شدت سنگین و فشل است و به‌شدت تولید نارضایتی می‌کند.

وی با بیان اینکه دیگر حوزه نیازمند تحول، حوزه سیاست است که امروزه تحت عنوان حکمرانی خوب از آن صحبت می‌شود، گفت: حکمرانی خوب یعنی دستیابی به اهداف سیستم که با در نظر گرفتن نیازهای ذینفعان صورت گیرد.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: متأسفانه بخشی از کارکردهای سیستم ما نیازهای ذی‌نفعان را در نظر نمی‌گیرد و گاهی بدتر از این در مقابل زندگی روزمره مردم است. گاهی می‌گوییم این باید بشود؛ نیت‌ها هم خیر است و خباثتی در آن نیست و فکر می‌کنیم این تصمیم و تغییر به نفع مردم است، اما در عمل زندگی مردم را در نظر نمی‌گیریم. مگر می‌شود زندگی مردم را یک‌دفعه و یک‌شبه تغییر داد؟

وی با بیان اینکه حکمرانی خوب یعنی همین که منافع سیستم با لحاظ کردن نیازهای ذی‌نفعان و مردم صورت گیرد، اضافه کرد: مثل این می‌ماند که شما یک نرم‌افزار حسابداری را که چندین میلیون آدم در حال استفاده از آن هستند، یک‌شبه و به نیت ارائه نسخه‌ای بهتر قطع کنید. روشن است که خیلی‌ها تمام حساب و کتابشان به هم می‌ریزد ولو این‌که نسخه جدید خیلی هم بهتر باشد، اما برای آن‌ها اولویت همان حسابداری روزمره‌شان است که با متوقف کردن آن نرم‌افزار به هم ریخته است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات