۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۵۶۳۵۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

امامزادگان پرچم‌داران ولایت و مشعل‌داران هدایت هستند

امامزادگان پرچم‌داران ولایت و مشعل‌داران هدایت هستند
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امامزادگان را باید پرچم‌داران ولایت و مشعل‌داران هدایت نامید؛ زیرا چراغ را روشن نگاه داشتند تا بشریت راه خود را گم نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در مراسم روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که در محل آستان مقدس حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: یکی از افتخارات ما این است که خداوند بهترین قانون و بهترین مجری قانون را برای ما فرستاده است.

وی افزود: رسول گرامی اسلام فرموده است: «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا ابداً»؛ یعنی من در میان شما دو چیز سنگین و گران می‌گذارم که اگر به آن‌ها چنگ زنید هرگز پس از من گمراه نشوید؛ کتاب خدا و عترت من اهل‌بیتم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بنا به فرموده پیامبر اکرم (ص) اگر این دو دُر گران‌مایه را در زندگی داشته باشیم هیچ‌گاه گمراه نمی‌شویم، ادامه داد: قرآن قانون صامت و ثابت و کتاب زندگی، اخلاق، اقتصاد، سیاست، ارتباط با دیگران و معاشرت، ایثار، انصاف، عدالت، فضیلت و انسان‌سازی است.

وی اضافه کرد: قرآن مجید کتابی است که قانون سبک زندگی خداپسندانه را برای بشر در خود جمع کرده و ارائه داده است؛ منتها این قانون باید مجری شناخته‌شده و سالم و صالحی داشته باشد تا بتواند آن را به تمام و کمال اجرایی و عملیاتی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: رسول گرامی اسلام نخستین مجری این قانون بود که آیات قرآن را برای مردم می‌خواند و تفسیر می‌کرد، رسول گرامی اسلام 23 سال قرآن را برای مردم ترسیم و تبیین می‌کرد و فرمود بعد از من هم این جریان باید تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: اهل‌بیت در طول 250 سال امامت خود بر اساس قرآن مردم را هدایت و رهبری می‌کردند و پس از اهل‌بیت هم در طول تاریخ مجریان صالح و مصلحی بودند که سخنگوی قرآن به‌عنوان بهترین متن قانون سبک زندگی شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: در کنار امامان معصوم امامزادگانی بروز و ظهور کردند که حامی صد درصد ولی زمان خود بودند و امام عصر خود را اطاعت کرده و فرمان می‌بردند.

امام جمعه بجنورد ابراز کرد: امامزادگان را باید پرچم‌داران ولایت و مشعل‌داران هدایت نامید که چراغ را روشن نگاه داشتند تا بشریت راه خود را گم نکند و پرچم عزت را بلند کردند تا انسان‌ها به زیر پرچم باطل نروند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات