۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۶۱۳۳۲

«مردانی حوالی خورشید» منتشر شد

«مردانی حوالی خورشید» منتشر شد
کتاب «مردانی حوالی خورشید» پانزدهمین اثر ناصر پروانی توسط نشر شاهد به چاپ رسید. این کتاب شامل بخشی از خاطرات امیر حبیب بقایی فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، کتاب «مردانی حوالی خورشید» پانزدهمین اثر ناصر پروانی با شمارگان دو هزار و ۲۰۰ نسخه و ۱۶۰ صفحه توسط نشر شاهد به چاپ رسید.

این کتاب بخشی از خاطرات امیر حبیب بقایی فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش در دوران جنگ و زندگی خانوادگی است. البته در این اثر به رشادت‌ها و جهادگری تمامی رزمنده‌ها در دوران دفاع مقدس اشاره شده و علاوه بر امیر حبیب بقایی به ابعادی از شخصیت شهید منصور ستاری، شهید عباس بابایی و شهید مصطفی اردستانی پرداخته شده است.

امیر حبیب بقایی از دوستان نزدیک شهید عباس بابایی بود. سابقه آشنایی آنها به سال ۱۳۵۴ در پایگاه هوایی دزفول باز می‌گشت. وی همچنین در آن سال در پایگاه دزفول با سرلشگر مصطفی اردستانی هم خدمت بود و در سال‌های بعد در پایگاه ششم شکاری بوشهر و پایگاه دوم شکاری تبریز نیز به همکاری با آنها ادامه داد.

از نکات بارز این کتاب تبیین نقش پررنگ همسران شهدا و رزمندگان در دوران دفاع مقدس است. یکی از ۱۰ فصل این کتاب «پایگاهی به نام همسرم» نام دارد. همچنین در بخش‌هایی از این کتاب به جانفشانی‌های مردم شهر دزفول پرداخته شده است و در مورد ۶ عملیات بزرگ و نقش نیروی هوایی در آن صحبت شده است./826/د102/ق

ارسال نظرات