۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۶۶۱۳۶۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

خروجی و برآیند مطالبه گری باید افزایش امید و آرامش در جامعه باشد

خروجی و برآیند مطالبه گری باید افزایش امید و آرامش در جامعه باشد
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: خروجی و برآیند مطالبه گری باید به امید و نشاط و حرکت جامعه و آرامش مردم بینجامد نه اینکه بیشتر جامعه را دچار التهاب کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان استانی، با گرامیداشت هفته احیای امربه‌معروف و نهی از منکر، به تبیین مطالبه گری در جامعه اسلامی پرداخت و افزود: اقدامات و فعالیت‌های این بخش نباید موجب اصلی و فرعی کردن مسائل نظام و کشور شود؛ زیرا گاهی اوقات برخی از اتفاقات موسوم به مطالبه گری موجب فراموشی مسائل اصلی کشور است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مطالبه گری باید بهنگام و در زمان مناسب خود باشد تا تلقی فرصت‌طلبی و بهانه‌جویی و انتقام‌گیری نشود که برای این کار پیوست رسانه‌ای اقدام بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: در این روند باید مصلحت‌های کلی نظام در نظر گرفته شود و به‌گونه‌ای نباشد که در این‌گونه مطالبه‌گری‌ها نگاه مردم به نظام مخدوش شود و موجب از دست رفتن اعتماد مردم به ارکان نظام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: متأسفانه در برخی مطالبه‌گری‌ها، اولین مظلوم، نظام مقدس اسلامی است که ثمره خون و جهاد ده‌ها هزار شهید و ایثارگر و خدمت هزاران مسؤول صادق است.

وی اضافه کرد: مطالبه گری باید مبتنی بر آرایش جبهه‌ای باشد؛ یعنی از خرد جمعی و مشورت‌های فنی و صادقانه کارشناسان و نیز یک حرکت جمعی منسجم همراه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بسیاری از مطالبه گری مانند تیراندازی تک‌تیراندازانی است که بدون توجه به آرایش گروهان و گردان خود، اقدام به تیراندازی می‌کنند و بیشتر موجب لو دادن خط و برهم ریختن آرایش جمعی و گستاخی دشمن می‌شوند یا مانند فوتبالیست‌هایی که بی‌اعتنا به راهبرد و تاکتیک بازی، خودسرانه و با قهرمان‌بازی‌های فرصت‌سوز، اقدام به حمله می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه خروجی و برآیند مطالبه گری باید به امید و نشاط و حرکت جامعه و آرامش مردم بینجامد، گفت: حقیقت این است که بسیاری از این‌گونه مطالبه گری بیشتر جامعه را دچار التهاب کرده و در حالی که مردم بیش از هر زمان نیاز به امید و نشاط دارند، موجب ناامیدی و بی‌تحرکی و سرخوردگی آنان می‌شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات