۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷
کد خبر: ۶۶۱۴۲۹
حجت الاسلام والمسلمین عالی مطرح کرد؛

تقویت پیوندهای جامعه ایمانی؛ خنثی کننده توطئه های پیچیده شیطانی

تقویت پیوندهای جامعه ایمانی؛ خنثی کننده توطئه های پیچیده شیطانی
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دشمن در فضای مجازی به دنبال از هم گسستن پیوندها است، گفت: دور شدن اعضای خانواده از یکدیگر سوغات تلخ غرب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی استاد حوزه علمیه، شنبه‌شب به مناسبت ایام شهادت مظلومانه امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در حرم مطهر امام راحل به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در روایات بسیاری نقل‌شده که دوران قبل از ظهور دوره حیرت و سردرگمی برای مؤمنان خواهد بود.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: وجود مقدس مهدی بعد از یک غیبت طولانی و دوران حیرت و سردرگمی ظهور می‌کند، در این دوران غیر از مخلصین افراد بسیاری دچار لغزش و اشتباه می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با اشاره به اینکه پیچیده‌ترین و سخت‌ترین حملات ابلیس در دوران قبل از ظهور بر مؤمنان خواهد بود، عنوان کرد: همان‌گونه که تجربه و آگاهی انسان در طول زمان رشد می‌کند به همان‌ اندازه نقشه‌ها و ترفندهای ابلیس پیچیده‌تر می‌شود.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه ابلیس هدفی جز گمراه ساختن انسان‌ها ندارد، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) خطاب به امیرمؤمنان علی(ع) می‌فرمایند: یا علی همان‌قدر که تو راه‌های هدایت را می‌دانی همان اندازه ابلیس راه‌های گمراه ساختن مؤمنان را می‌داند.

وی با اشاره به اینکه ابلیس همواره به باورهای اعتقادی و اخلاقی مردم حمله می‌کند، ابراز کرد: شیطان هرگز نمی‌تواند انبیا و اولیای الهی را گمراه کند اما با گمراه کردن یاران ایشان در کار حضرات خلل ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: دنیازدگی و غفلت از امام زمان(عج) بیانگر تسلط شیطان بر شیعیان است.

استاد حوزه علمیه سست کردن پیوند بین مؤمنان را یکی از نقشه‌های ابلیس خواند و گفت: نزد خداوند محبوب تر از پیوند مؤمن با اعضای خانواده، بستگان، همسایگان و دیگر افراد نیست؛ ابلیس بین افراد فساد و کینه ایجاد می‌کند تا بین مردم تفرقه بیفتد.

وی افزود: پیوندها مانع سقوط می‌شود زیرا دست عنایت الهی در جمع است؛ امروز بسیاری از مردم غرب در تنهایی زندگی می‌کنند برای همین آمار خودکشی، سرقت و قتل‌عام در غرب بسیار بالا است و این واقعیت دنیای مدرن بدون دین است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با تأکید بر اینکه دشمن در فضای مجازی به دنبال از هم گسستن پیوندها است، اظهار داشت: در کتاب پروتکل‌های دانشوران صهیون آمده بچه های غیر یهود را از خانواده‌هایشان دور و به خیابان‌ها بکشانید؛ اگر فرزندان از خانواده جدا شوند راحت نصیب شیطان می‌شوند./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات