۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۶۶۱۴۳۰
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

باور به تغییر و تحول لازمه متحول‌شدن است

باور به تغییر و تحول لازمه متحول‌شدن است
استاد حوزه با بیان اینکه باور به تغییر و تحول لازمه متحول‌شدن است، گفت: امام حسین(ع)، امام تحول است و تحول و اصلاح جامعه از مهم‌ترین اهداف اولیای الهی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی استاد حوزه علمیه، شنبه‌شب در مراسمی که به مناسبت ایام عزای حسینی در مسجد محمد رسول‌الله(ص) و بدون حضور جمعیت برگزار شد، گفت: اباعبدالله الحسین(ع)، امام تحول است؛ تحول و اصلاح جامعه از مهم‌ترین اهداف اولیای الهی به شمار می‌رود.

وی درباره تحول روحی، عنوان کرد: برای مثال انسان اگر از گناه و اعمال ناشایست بیزاری بجوید روح چنین فردی متحول شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه عادت کردن به گناه بدترین حالتی است که انسان می تواند داشته باشد، اظهار داشت: اگر کسی به گناه عادت داشته باشد بازگشت و توبه او بسیار دشوار خواهد بود. عادت را باید مهار کرد؛ اعضا و جوارح می‌تواند به انجام اعمال نیک عادت کند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه راهکار درمان بیماری گناه به دو روش کوتاه‌مدت و بلندمدت امکان‌پذیر است، عنوان کرد: امام حسین(ع) می‌فرمایند: اگر کسی خواست گناهی مرتکب شود به‌جایی برود که خداوند او را نبیند، روزی خداوند را نخورد، هنگام مرگ نمیرد، به جهنم نرود و دز نهایت از ولایت خداوند متعال خارج شود.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های بسیاری در مکتب امام حسین(ع) متحول شدند، گفت: حرکت انسان باید صعودی باشد و از سقوط اجتناب کند این امر با انجام اعمال صالح میسر می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی خدمت به مردم را بالاترین عبادت بیان و عنوان کرد: در اسلام هیچ راه بن‌بستی وجود ندارد و تنها راه مسدود شده مسیر گناه است.

استاد حوزه علمیه بابیان اینکه انسان باید مسیر تحول و موانع آن را بشناسد، اظهار داشت: باور به تغییر و تحول لازمه متحول‌شدن است؛ برخی شهدای کربلا لحظه آخر به امام حسین(ع) پیوستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کسانی که امام حسین(ع) را در مسیر دید عبدالله بن مطیع است که معجزه حضرت را در پر آب شدن چاهی که تازه آن را حفر کرده بود مشاهده کرد اما با امام همراه نشد./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات