۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۴
کد خبر: ۶۶۱۴۳۵
آیت الله جاودان مطرح کرد؛

امام حسین؛ احیاگر امر به معروف و نهی از منکر

امام حسین؛ احیاگر امر به معروف و نهی از منکر
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه امام حسین(ع) احیاگر امر به معروف و نهی از منکر بودند، گفت: حضرت عامل نجات اسلام از ضلالت و گمراهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی جاودان استاد حوزه علمیه، شنبه‌شب در مراسمی که به مناسبت دهه اول ماه محرم در فضای باز حسینیه مرحوم شیخ زاهد برگزار شد، گفت: مؤمن با توجه و حضور قلب نماز می‌خواند.

وی افزود: اگر اعضا و جوارح انسان در اختیار او باشد می‌تواند در نماز حضور قلب داشته باشد؛ برخی نه‌تنها اختیار اعمال و رفتار خود را ندارند بلکه به فکر آن‌هم نیستند که همت کنند همه اعمال خود را در اختیار بگیرند؛ بعضی عزم و همت دارند اما مغلوب هستند و نمی‌توانند مراقبت داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مؤمن واقعی همه اعمالش حساب‌وکتاب دارد، اظهار داشت: آدمی اگر تلاش کند اعضا و جوارح خود را در اختیار داشته باشد توفیق گریه پیدا می‌کند؛ مؤمن همیشه مراقبت نفس دارد.

وی به وصیت‌نامه امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت هنگام حرکت وصیت‌نامه‌ای نوشتند و به محمد بن حنفیه سپردند که در قسمتی از آن حضرت می‌فرمایند من علیه حاکمیت موجود خروج کردم به امید اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر کنم و سنت پیامبر اکرم(ص) احیا شود.

آیت‌الله جاودان با استناد به آیات الهی، عنوان کرد: در قرآن کریم دو نوع امام هدایت و امام ضلالت بیان‌شده است؛ امام حسین(ع) خروج کردند که اسلام را یاری دهند و امربه‌معروف و نهی از منکر را احیا کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: بعد از رحلت رسول‌الله(ص) امت به فساد روی آوردند، یکی از مصادیق این فساد بیعت آنان بایزید بود که نتیجه این بیعت قتل‌عام خودشان بود./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات